avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 785 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Registru Jurnal Inventar
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Registru Jurnal Inventar

Sunt de curan Persoana Fizica Autorizata. Obiectul de activitate: comert cu ridicata (export piese schimb). Platitor de TVA. Primesc comenzi de piese schimb din Canada. Cumpar piesele de pe piata locala si in 2-3 zile de la cumparare le livrez.
Si acum intrebarea mea: trebuie sa inregistrez piesele in Registru Inventar? Daca da, cum inregistrez daca de exemplu am mai multe piese identice? Le scriu de atatea ori cate am? Nu exista rubrica de bucati in Jurnalul Inventar:
Multumesc pentru ajutor.
Cel mai recent răspuns: florinft , utilizator 20:44, 8 Octombrie 2010
Banuiesc ca la cumparare aveti factura,atunci faceti NIR..aveti fise de magazie pentru fiecare produs..La livrare faceti factura si le scadeti de pe fisa..
Reg. inventar este pentru scrie stocul la sf. de an -valoric si care este edificator la impunere..
Poate alti colegi stiu mai multe si va mai pot da o mina de ajutor..
Da. La cumparare am factura si la livrare intocmesc factura.
Multumesc pentru raspunsul dvs.
Inventarierea. Baza lagala:Legea contabilitatuu nr 82/1991; Ordinul MFP nr 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, Ordinul MEF nr 3512/2008 privind documentele financiar-contabile.

Competati si folositi Registrul inventar pentru inventarul de la finele anului, sau cand doriti dumneavoastra sa inventariati
Ordinul MFP nr. 2.861 din 9 octombrie 2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, la art 1. alin. (3) prevede - Persoanele care obţin venituri din activităţi independente şi sunt obligate, potrivit legii, să organizeze şi să conducă evidenţa contabilă în partidă simplă aplică prevederile prezentului ordin.
Conform Legii contabilitatii nr. 82/1991, art.7 prevede obligaţia efectuarii inventarierii generale a elementelor de activ şi de pasiv deţinute la începutul activităţii, cel puţin o dată pe an pe parcursul funcţionării lor, în cazul fuziunii sau încetării activităţii, precum şi în alte situaţii prevăzute de lege.
Ultima modificare: Joi, 7 Octombrie 2010
ContSters145137, utilizator
Multumesc. Deci inteleg ca nu trebuie sa trec nici o piesa in registru inventar, decat daca atunci cand fac inventarul am piese pe stoc. Adevarat?
=D>succes!!

Alte discuții în legătură

Comisia de inventariere pfa sebitoma sebitoma numarul si componenta comisiei daca se poate trimitere la lege multumesc anticipat (vezi toată discuția)
Inventar ContSters60781 ContSters60781 Buna ziua, ce s-a schimbat de anul trecut in inventarierea patrmoniului ? Sunt lucruri noi de stiut/de facut ? Multumesc (vezi toată discuția)
Completare registrul-inventar ptr ii psvictor psvictor Buna ziua, Sunt II activitati fotografice, la real si am o mare nelamurire legat de ce si cum se noteaza in Registrul-Inventar(14-1-2). Am citit si peste ... (vezi toată discuția)