avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 409 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Reziliere contract prestari servicii cu compania ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Reziliere contract prestari servicii cu compania IL-MAKIAGE Professional Make Up

Buna ziua,

Va rog sa ma ajutati in lamurirea urmatoarei probleme:

Am incheiat in data de 07.10.2010 cu Il-makiage, urmand sa merg la cursuri de make-up la ei. Pentru incheierea contractului se percepea un avans de 300 lei la semnare, eu insa neavand aceasta suma s-a convenit semnarea contractului achitand 100 lei, urmand ca diferenta de suma de 200 lei din avans sa o achit pe 10.10.2010, specificandu-se cu asterix in contract acest lucru.
Ziua urmatoare, 08.10.2010, m-am prezentat la sediul acestei firme pentru a depune o notificare de reziliere a contractului. Cei de acolo mi-au spus ca trebuie sa o trimit pe mail, prin fax sau posta, conform specificatiilor din contract. OK, am zis. Am trimis notificarea pe mail tot in data de 08.10.2010, solicitand si un reply de confirmare.
Problema mea este urmatoarea:
Dupa multe insistari telefonice de a-mi trimite acest reply de confirmare, l-am primit abia pe 10.10.2010 cu urmatorul text "In ceea e priveste notificarea dumneavoastra cu privire la reziliera contractului nr423/07.10.2010, va asteptam la sediul firmei cu diferenta de avans ,in cuantum de 200 de ron,scadenti pe data de 10/10/2010, pentru a putea da curs notificarii dumneavoastra."
Va rog sa ma sfatuiti daca ei au dreptul sa imi mai perceapa diferenta de suma din avans de 200 lei pt a putea rezilia contractul. Din cate stiu eu avand in vedere ca eu am facut norificarea de reziliere in 08.10.2010 ca nu mai doresc serviciile lor, ei nu mai au nici un drept sa imi ceara vreo suma.

Astept un raspuns astazi daca se poate deoarece trebuie sa ajung dupa ora 17 la firma pentru reziliere.

Va multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: kappauser , utilizator 17:33, 1 Noiembrie 2010
Ieri, 11.10.2010, am avut o intrevedere cu d-na Borza Andreea Office Manager, reprezentantul acestei firme pe parte de contracte (din cate am inteles), in privinta rezilierii contractului pe cale amiabila insa dansa insista pentru achitarea sumei de 200 lei nedorind rezilierea contracrului.

Va rog sa ma sfatuiti daca ei au dreptul sa imi mai perceapa diferenta de suma din avans de 200 lei pt a putea rezilia contractul.

Va multumesc anticipat.
In urma aceastei intalniri eu am refuzat sa platesc diferenta de avans de 200 lei, am plecat si nu s-a incheiat rezilierea. De atunci nu am mai primit nici un mesaj din partea acestei firme.
Va rog sa ma sfatuiti si sa imi spuneti la ce m-as putea astepta.
Se poate rezilia un contract doar cu instiintarea prin mail trimisa de mine?

Va multumesc anticipat.
Rezilierea unui contract bilateral este posibila doar potrivit Art. 1020 Codul civil.
Adica la neindeplinirea obligatiilor asumate. Deci beneficiarul poate rezilia daca prestatorul nu isi indeplineste obligatia de prestare. Altfel nu, indiferent daca este un contract civil sau comercial!

Cand urmeaza sa inceapa cursul?

In anumite circumstante firma este chiar obligata sa va dea termen de reziliere fara plata nici unei penalitati, respectiv cu restituirea avansului.
Abia apoi sunt valabile clauzele de reziliere din contract, care nu sunt abuzive daca sumele percepute sunt maximal contravaloarea serviciului ce rezulta din contract.

Directivele UE in domeniul legislatiei impun anumite conditii mai ales pentru contractele de prestari servicii. Acestea trebuie implementate in toate tarile. Spre exemplificare.

Beneficiarul incheie contractul pentru prestarea unui serviciu in viitor. El trebuie sa primeasca un termen de cateva zile (in practica obisnuit ca.14 zile), in care sa se poata razgindi. In acest caz si avansul platit trebuie restituit beneficiarului. Contractul nu se considera ca fiind incheiat, este sa zicem o optiune.
Dupa acest termen, contractul se considera in vigoare, valabil. Prestatorul are dreptul (nu obligatia!!!) sa ofere in contract posibilitatea de reziliere cu retinerea din avans sau cu dreptul de a pretinde plata unor sume in functie de momentul rezilierii. Acestea insa nu pot fi mai mari decat valoarea totala de plata rezultata din contract.

Deci pentru d-voastra este important daca firma v-a oferit acest termen de gandire pana la care contractul sa devina valabil. Daca nu, aveti sansa sa va recuperati si avansul platit.

Apoi, daca este valabil, in care termene de reziliere va incadrati? Rezilierea d-voastra este considerata ca si inaintata de la 08.10.2010, indiferent daca firma a consimtit sau nu. Ajunge faptul ca ati comunicat in scris (email, fax).

Nu vi s-a perceput avansul de 300 RON pentru semnare, aceasta este suma ce trebuie sa o platiti daca reziliati contractul la un moment dat, prin bunavointa prestatorului de a accepta rezilierea contractului (el nefiind obligat sa accepte atata vreme cat este gata sa isi ofere prestatia). Deci este posibil ca firma sa insiste si ar fi in drept, sa va pretinda plata celor 200 RON. Probabil insa ca nu vor intenta proces pentru aceasta valoare.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Clauza .... magyari magyari Va dau un exmplu, ca asa e cel mai clar :) Este vorba de un contract de prestari servicii, incheiat pe o perioada de un an. Valoarea totala a contractului ... (vezi toată discuția)
Punere in intarziere virgil1971 virgil1971 Buna ziua. Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema : Un prestator de servicii nu-si achita obligatiile contractuale fata de beneficiar. Contractul ... (vezi toată discuția)
Inselaciune in contract misailae misailae Buna ziua, Un prieten a incheiat un contract pentru crearea unui site cu o anumita aplicatie. A facturat un avans pe care l-a si incasat. Termenul de predare ... (vezi toată discuția)