Se pot obtine despagubiri in cazul decesului survenit ca urmare a unui accident de munca .
Acte necesare pentru obţinerea despăgubiri în caz de deces:
- cerere tip privind solicitarea dreptului de asigurări în caz de accident de muncă sau boli profesionale (anexa 13' din Ordinul 450/2006 -Norme metodologice de aplicare a Legii 346/2002),
- certificat de deces, copie şi original,
- act de identitate al solicitantului, copie şi original,
- acte de stare civilă ale solicitantului din care să rezulte gradul de rudenie cu decedatul, sau după caz, actul care să ateste calitatea de moştenitor, tutore, curator,
- declaraţie pe proprie răspundere, referitor cheltuieli de deces şi neridicare despăgubire (model C J P Neamţ),
- acte din care să rezulte că au fost suportate cheltuielile ocazionate de deces,
- documentul de confirmare a evenimentului (FIAM, BP2, proces verbal de cercetare),
- certificat medical în copie xerox, dacă e cazul,
- adeverinţă cu stagiul de cotizare a decedatului,
- dovada achitării la zi a contribuţiei la fondul de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale (certificat de atestare fiscală pentru persoane juridice ).
Actele se depun la Casa Judeteana de Pensii.