Domnilor supun dezbaterii un subiect care a facut putina valva in ultimul timp, atat prin instante cat si in presa [vezi cazul Administratia Cimitirelor din subordinea Primariei Bucuresti la
[ link extern ] .
Astfel, intrebarile "cheie" sunt :
1. O societate cu actionariat la Consiliul Local al Municipiului X, care presteaza un serviciu public pe raza acestuia, poate d.p.d.v. legal sa angajeze (din bani publici) un avocat pentru o reprezentare in fata instantei, in conditiile in care societatea in cauza
dispune de un departament juridic, cu consilieri juridici angajati, dar de care nu intelege sa se foloseasca. !?
2. Desi este limpede ca fiecare are dreptul garantat la aparare, totusi instantele, cunoscand deja ca exista departamente juridice care pot asigura o aparare in eventuale litigii, de ce admit astfel de cereri de angajare avocat, formulate de societati ca cea prezentata mai sus !?
3. Pe langa faptul ca admit cererile de angajare aparator ales cu motivarea ca astfel se respecta dreptul la aparare, totusi observ ca unele instante admit si cererile de acordare cheltuieli de judecata (onorariul), astfel ca din bani publici sunt platite si salariile consilierilor juridici care nu sunt folositi in procese, dar sunt platite si onorariile avocatilor care uneori chiar sunt exorbitante in raport de complexitatea unui caz si munca efectuata in cauza respectiva....ce parere aveti de asta:
3.1. instanta daca totusi admite cererea de angajare aparator, ar putea respinge ulterior cererea de acordare a cheltuielilor, in totalitate !?
3.2. intr-o situatie ca cea prezentata mai sus, poate fi sesizata Curtea de Conturi pentru a constata risipa de bani publici !?
Astept cat mai multe opinii pro si contra, bine argumentate cum numai profesionistii de pe avocatnet.ro pot da :)
Numai bine va doresc...cu stima, Andrei PAP !!!