Dragi oameni buni,
M-am mutat de curand (1 oct 2010) intr-un bloc cu 2 scari si cu cate 6 apartamente pe scara (deci in total 12 apartamente). Blocul are 2 nivele, cladit prin anii '30 (in Bucuresti, sect 3). Exista un contor la subsol de gaze, si un contor, tot la subsol, de apa. Nici un apartament nu are apometre si nici repartitoare. Doaman care se ocupa cu facturi si tot ce tien de intretinerea blocului, "administratora" ii zicem noi, ne-a facut un calcul ci , ne spune frac , ca "aici la noi" (zice dansa) , se plateste o suma fixa (in cazul nostru, 800,00 lei pentru 4 pers oane la un apart de 89mp !!!!, luna de luna - nu conteaza ca e vara sau iarna - aicii intrand totul: gaze, apa, femeie de serv, gunoi...).
Ce m-a lasta pe mine masca, pe langa suma fabuloasa pe care trebuie sa o achit luna de luna (800 lei x12 luni = 9.600 lei pe an !!!!!!! absurd ) nici macar nu ne da explicatii, nu ne arata facturi, nu afiseaza nimic pe nicaieri... prin care sa vedem si noi cum calculeaza ea consumul ... nu site decat sa spuna ca totul se calculeaza la pausal !!!
Va rog frumos , sa-mi spuneti si mie, ce Lege reglementeaza asa ceva ; ce Lege trebuie sa citesc sa ma pun si eu la punct...
Eu sunt inginer de meserie stiu si eu sa calculez caldura pe suprafata.. stiu cata apa consumam cand statea la un bloc contorizat, deci.. nu pot sa cred ca luna de luna voi plati 8 milioane !!
In primul rand vreau sa o oblig sa afiseze totul !!
Si sa ne explice cum de a ajuns dansa la aceasta suma, luna de luna ??!?!
Cine ma obliga, ca eu vara de ex, in luna august sa platesc tot 800 lei ?!?!
Si o ultima lamurire: vreau sa-mi pun apometre si contor de gaz (daca nu-mi pot pune contor la gaze - macar sa pot sa-mi pun repartitoare si sa platesc doar cat consum !! ) . Trebuie sa cer acordul vecinilor pt asa ceva ?? In ce Lege scrie ?
Mentionez faptul ca din 12 apartamente, doar la 2 sunt familii cu copiii (eu si vecina de deasurpa). In rest sunt doar pensionar - batrani, inclusiv doamna "administrator", care, toata ziua stau acasa, cu apa curgand si cu gazele arzand aproape non stop la aragaz, pt a se incalzi. Noi plecam la serv dimineata la 6, copii is la gradinita pana la 5 dupa amaiza, si noi d el aserv ne intoarcem la 6 seara... Chiar 800 lei pe luna ?!!?!
Ceva este necurat la mijloc !!!
Nici nu stiu de unde s-o iau ca sa va raspund!!
E si de ras si de plans ca inca se mai gasesc asemenea locuri in tara noastra, ca oameni ca administratora dv. peste tot, unde intorci privirea dai de asemenea specimene de oameni.....dar ea e un caz aparte.....
Deci trebuie sa aveti o asociatie de proprietari, dar cum cred ca in vecii vecilor asa ceva nu veti avea acolo, macar sa insistati sa faca calculele in fata dv. luna de luna cu facturile pe masa. Numai astfel o puneti la punct:
- cheltuieli impartite pe numar de persoane: gunoi(salubrizarea) , gazele, electricitatea, apa necontorizata;
- cheltuieli impartite pe cota parte indiviza: reparatii, lucrari de intretinere a condominiului, ascensor, salarii si indemnizatii, fondul de reparatii, caldura necontorizata.
Legea este 230/2007 de infiintare, organizare si functionare a asociatiilor de proprietari si HG 1588/2007 Normele de aplicare a legii.
Textul lor il gasiti in primul topic al sectunii noastre Documentatie specifica asociatiilor de proprietari.
Ce o impiedica pe aceasta "administratora" sa infiinteze asociatie de propietari ? Nu avem voie, sau de fapt... nu o sa aiba cum sa mai fure ?!??!
Pt infiintarea asociatiei de propietari trebuie sa fim toti locatarii de acord sau nu ???
Putem incepe o discutie despre infiintarea asociatiei, daca asta doriti, dar mai intai documentati-va sumar despre pasii de facut.
Pe administratora n-o intereseaza acesta problema pentru ca e mai bine sa manipulezi niste oameni nestiutori decat sa raspunzi toata ziua- buna ziua la intrebari. Ma mir ca totusi doarme linistita pe perna ei si nu se teme de vreun control care s-ar lasa cu amenzi.
O asociatie de proprietari se infiinteaza daca exista cel putin 3 proprietari intr-un condominiu, nu este o actiune pe care sa o faca administratora, ci proprietarii pentru ca ei se asociaza. Administratora este angajata de conducerea asociatiei.
Si dv. puteti initia infiintarea asociatiei, trebuie sa aveti acceptul a 50% +1 dintre proprietari. Se intocmeste dosarul care trebuie sa cuprinda statutul asociatiei, acordul de asociere, actul constitutiv al asociatiei de proprietari si un PV al AG unde s-au ales structurile asociatiei - comitet executiv, presedinte, comisie de cenzori.
Modul de infiintare al asociatiei il aveti detaliat (un link catre un document scris) tot in primul topic al sectiunii noastre.
Apometru puteti sa va puneti numai ca ar trebui sa vi-l ia in calcul. Ramane sa discutati cu administratora dv.
Repartitoarele trebuie puse la cel putin 80% dintre proprietari de catre o firma specializata care preia prin contract si calculul caldurii conform normelor impuse de ANRSC (Autoritatea Nationala de Reglementare a Serviciilor Comunale).