avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 986 soluții astăzi

Marți, 4 martie, are loc evenimentul: Politica privind prevenirea hărțuirii la locul de muncă - De la concept la implementare practică. Participă →

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... ancheta interna la locul de munca
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

ancheta interna la locul de munca

Buna ziua. Lucrez ca administrator de 10 ani la o firma de transport. In martie am fost judecat pentru falsificarea unor bilete de transport. Acuzatia s-a dovedit ulterior ca fiind nefondata si mi s-a dat o hotarare judecatoreasca pentru neinceperea urmaririi penale, dar am primit o amenda administrativa de 1000 lei, lucru pe care nu l-am inteles. Pe timpul procesului am fost suspendat din activitatea de la locul de munca, adica pana pe data de 30 septembrie, cand am fost repus in functie. In aceasi zi, 30 septembrie 2010, am fost suspendat de unicul asociat al firmei pentrul efectuarea unei anchete interne. Intrebarile mele sunt: au dreptul sa repuna in functie si in acceasi zi sa te suspende din aceeasi functie?Am dreptul la plata salariilor pentru perioada in care am fost suspendat in timpul prcesului sau trebuie sa astept si finalizarea anchetei interne si deci repunerea in functie a doua oara? O data ce am hotararea judecatoreasca, ancheta interna poate sa ii foloseasca asociatului pentru a refuza sa imi fie platite salariile cuvenite? Ma puteti ajuta sa inteleg de ce am primit o amenda administrativa
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 07:05, 2 Noiembrie 2010
depinde ce scrie in hotararea judecatoreasca.
Art. 52. C.mun. dispune :
(1) Contractul individual de muncă poate fi suspendat din iniţiativa angajatorului în următoarele situaţii:
a) pe durata cercetării disciplinare prealabile, în condiţiile legii;
b) ca sancţiune disciplinară;