Multumesc. Am trimis un mail la adresa de acolo. Totusi e rusinos pe ARA ca sa nu aiba macar un site.
Pe mine m-ar intresa mai mult detalii de genul.
Trebuie absolvite cursurile x,y, sau z.
E necesar de x ani experienta in domeniu in una din functiile, a,b,c.
Se depune cerere de aderare, etc.
Se plateste taxa de inscriere b , taxa anuala c.
Se da examen de admitere din....
Presupun ca aceasta ocupatie nu este suficient determinata, fiind o adaptare la practicilen europene.Firmele interesate organizeaza periodic unele cursuri de specializare, in special din randul angajatilor de la vanzari.
Poate ajuta aceasta lista de caracteristici/intrebari/raspunsuri:
*Cine sunt si cu ce se ocupa?
Actuarul este persoana care calculeaza si analizeaza relatia dintre prima de asigurare colectata si beneficiile platite în special cu privire la asigurarile de viata si pensii.
*Care sunt îndatoririle postului?
Obligatiile includ: sa emita metodologii de calculare a politelor de asigurare si a rezervelor. Sa monitorizeze si sa evalueze eficienta politelor de asigurare (astfel ca societatea de asigurari sa nu plateasca detinatorilor de polite de asigurare mai mult decât colecteaza prin prime). Sa pregateasca materialele justificative pentru planurile financiare ale companiei de asigurari.
*Unde se desfasoara activitatea si în ce conditii?
În birourile dintr-o companie de asigurari.
*Ce instrumente / echipamente folosesc?
Tehnologia computerizata si alte echipamente de birou.
*De ce aveti nevoie pentru a reusi?
Sa aveti studii superioare, o judecata buna, o maniera sistematica de lucru, sa cunoasteti bine matematica si sa puteti lucra cu calcule matematice rapid.
Daca v-a convins "dialogul", puteti verifica si prevederile Legii 32/2000 modificata de OUG 21/2005:
Art. 121. - (1) În vederea obţinerii autorizării de funcţionare, precum şi oricând pe perioada derulării activităţii, un asigurător sau reasigurător trebuie să fie în relaţii de muncă cu cel puţin un actuar, iar în cazul în care volumul de activitate necesită angajarea a 2 sau mai mulţi actuari, pentru aceştia se aplică, de asemenea, prevederile prezentei legi şi ale normelor emise în aplicarea acesteia.
(2) Obligaţiile actuarului sunt următoarele:
a) determinarea valorii rezervelor tehnice;
b) controlul activelor admise să acopere rezervele tehnice;
c) calculul primelor de asigurare;
d) calculul marjei de solvabilitate minime;
e) calculul marjei de solvabilitate de care dispune asigurătorul;
f) calculul beneficiilor obţinute din fructificarea activelor admise să acopere rezervele tehnice pentru asigurările de viaţă;
g) elaborarea, certificarea şi transmiterea către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor a raportului actuarial anual, ale cărui conţinut şi formă sunt stabilite prin normele emise în aplicarea prezentei legi;
h) certificarea tuturor rapoartelor transmise către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor care conţin calculele prevăzute la lit. a)-f);
i) notificarea, conform prevederilor alin. (3) şi (4), a oricăror nereguli constatate sau a unor situaţii care indică sau conduc la încălcarea prevederilor prezentei legi şi a normelor emise în aplicarea acesteia.
(3) Actuarul trebuie să aducă la cunoştinţă, în scris, în cel mult două zile lucrătoare de la data constatării, consiliului de administraţie şi/sau consiliului director şi/sau consiliului de supraveghere, după caz, precum şi conducerii executive a asigurătorului sau reasigurătorului, pe perioada îndeplinirii obligaţiilor prevăzute la alin. (2), despre orice situaţie care indică comiterea unei încălcări a prevederilor prezentei legi şi a normelor emise în aplicarea acesteia.
(4) În termen de 30 de zile calendaristice de la data notificării persoanelor menţionate la alin. (3), actuarul va informa Comisia de Supraveghere a Asigurărilor atât despre conţinutul notificării, cât şi despre măsurile luate de asigurător în vederea remedierii situaţiei.
(5) Actuarul are obligaţia de a informa Comisia de Supraveghere a Asigurărilor şi în cazul în care, în termen de 10 zile calendaristice de la data notificării prevăzută la alin. (3), asigurătorul nu a întreprins nici o acţiune sau nu a iniţiat nici o măsură de remediere a situaţiei.
(6) Persoanele menţionate la alin. (3) nu pot iniţia nici o măsură sancţionatorie la adresa unui actuar care, în exercitarea obligaţiilor sale, se conformează prevederilor alin. (4).
(7) Actuarul poate fi numit sau revocat numai de către consiliul de administraţie şi/sau consiliul director şi/sau consiliul de supraveghere, după caz, al asigurătorului sau reasigurătorului, iar dacă actuarul este un membru al unui astfel de consiliu, de către adunarea generală extraordinară a acţionarilor.
(8) Numirea sau, după caz, revocarea actuarului se aduce la cunoştinţă Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor în termen de maximum 3 zile de la data la care s-a adoptat hotărârea de către organul competent să ia această decizie, însoţită, în cazul revocării, de motivarea acesteia.
(9) Organul competent, dintre cele menţionate la alin. (6), este obligat să numească un nou actuar în termen de maximum 20 de zile calendaristice de la data revocării actuarului precedent.
(10) În cazul în care organul competent încalcă obligaţia prevăzută la alin. (8), Comisia de Supraveghere a Asigurărilor numeşte, în termen de 10 zile calendaristice de la expirarea termenului prevăzut la acelaşi alineat, un actuar pentru o perioadă de maximum 6 luni.
(11) Alte prevederi vor fi stabilite prin norme emise în aplicarea prezentei legi.
Art. 122. - (1) Registrul actuarilor se deschide şi se menţine de către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, în sistem computerizat şi pe suport hârtie, datele înscrise în acesta fiind permanent accesibile publicului la sediul central al Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor. Persoanele înscrise în registru vor constitui Corpul actuarilor, ale cărui statut şi regulament de organizare şi funcţionare se aprobă prin hotărâre a Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor.
(2) Poate fi înregistrată în Registrul actuarilor orice persoană fizică care îndeplineşte cumulativ următoarele:
a) este licenţiată cu diplomă de studii superioare de lungă durată;
b) a absolvit cu diplomă, în ţară, studii actuariale la instituţii de învăţământ superior sau alte forme de pregătire postuniversitară, cu condiţia ca cel puţin un membru al comisiei de examinare să deţină calificarea de actuar, sau a absolvit, cu diplomă sau prin certificarea unui examen, cursurile unor instituţii recunoscute pe plan internaţional în pregătirea şi calificarea în profesia de actuar;
c) a lucrat o perioadă de cel puţin 3 ani în domeniul asigurărilor, matematicilor financiare sau statisticilor, activitatea desfăşurată necesitând cunoştinţe actuariale;
d) nu are cazier judiciar sau fiscal.
(3) Comisia de Supraveghere a Asigurărilor va face înregistrarea în Registrul actuarilor la cererea scrisă a persoanelor care îndeplinesc condiţiile prevăzute la alin. (2).
Mai puteti gasi pe site-ul CSA, un formular de cerere de inregistrare.Succes:thumbup:
A existat la un moment dat o sectie la Facultatea de Cibernetica in ASE (sectia de Matematici actuariale), dar din pacate a fost desfiintata. O alta cale de certificare este un master organizat la Facultatea de Finante Banci impreuna cu Institutul Roman de Asigurari. Nu stiu insa cand si cum se mai fac inscrieri.
Calea traditionala este cea ... a examenelor cu traditie :), respectiv cele organizate de Institute and Faculty of Actuaries din UK sau de Society of Actuaries din US. In Bucuresti este organizat un centru pentru examenele din UK - sesiunile sunt de regula in aprilie si octombrie (mai multe informatii aici: [ link extern ] /
Ceea ce se intampla de obicei este ca societatile de asigurare angajeaza absolventi fie de la Matematica, fie de la ASE (preferinta este pentru Finante Banci, dar nu exclusiv) dupa care le platesc inscrierea si examenele la institutul din uk. Aceasta este situatia cel putin cu firmele de asigurari serioase (ING, Allianz, Generali, Aviva ...).
Sper sa te fi ajutat informatiile acestea. Daca mai ai nevoie de date suplimentare, poti sa il contactezi de presedintele ARA (cel care se ocupa in principal si de organizarea in Bucuresti a examenelor din UK), dl Adrian Allott (aallott@gmail.com) sau pe oricine din Registrul Actuarilor publicat pe site-ul CSA ([ link extern ] !
A existat la un moment dat o sectie la Facultatea de Cibernetica in ASE (sectia de Matematici actuariale), dar din pacate a fost desfiintata. O alta cale de certificare este un master organizat la Facultatea de Finante Banci impreuna cu Institutul Roman de Asigurari. Nu stiu insa cand si cum se mai fac inscrieri.
L-am absolvit deja.
Ceea ce se intampla de obicei este ca societatile de asigurare angajeaza absolventi fie de la Matematica, fie de la ASE (preferinta este pentru Finante Banci, dar nu exclusiv) dupa care le platesc inscrierea si examenele la institutul din uk. Aceasta este situatia cel putin cu firmele de asigurari serioase (ING, Allianz, Generali, Aviva ...).
Eu nu lucrez in domeniu, vreau sa devin actuar pe cont propriu si e mai greu.
Sper sa te fi ajutat informatiile acestea. Daca mai ai nevoie de date suplimentare, poti sa il contactezi de presedintele ARA (cel care se ocupa in principal si de organizarea in Bucuresti a examenelor din UK), dl Adrian Allott (aallott@gmail.com) sau pe oricine din Registrul Actuarilor publicat pe site-ul CSA ([ link extern ] !
L-am contactat fara succes. Iar site-urile asociatie sunt doar de forma, nu au nici o utilitate practica.
Dupa cum am spus m-ar interesa informatii punctuale !