Am urmatoarea problema: in nov. 2008 am avut o problema la una din masinile societatii.Am deschis dosar de daune, masina a fost reparata in baza politei CASCO detinuta de societate. Service-ul a facturat direct catre societatea de asigurari, in baza politei si a discutiilor purtate cu asiguratorul. Acum, dupa aproape 2 ani( termenul de prescriptie in materie de asigurari fiind de 2 ani), service-ul ne-a informat ca asiguratorul nu a efectuat plata, a stornat facturile initiale, facturand catre noi.
Intrucat termenul este scurt, este nevoie de conciliere directa cu asiguratorul? Sau pot inainta direct cerere de chemare in judecata impotriva societatii de asigurari si sa solicit instantei obligarea acesteia la plata facturilor catre service?
cei de la asigurari au tot motivat amanarea platii, din cauza ca nu mai gasesc dosarele!! Ca si-au schimbat sediul....si nu mai stiu ce-au facut cu ele!!!
Ce ma sfatuiti sa fac???Si cat mai repede si bine...Va multumesc anticipat
Concilierea are scopul principal de a consemna pozitia partilor aflate in litigiu.Functie de rezultat, aveti posibilitatea sa actionati in continuare, avand si probele necesare(pozitia/motivele refuzului/intarzierii platii catre service)
Vina ca s-au pierdut documentele apartine in acest caz asiguratorului si nu dv. Este bine de mers la conciliere si apoi la proces pt. ca se pare ca este o noua metoda de intarziere a platilor . Si apoi un dosar se poate reconstitui. La service se gaseste actul de constatare/autorizatia de reparatie, nota de constatare a asiguratorului apoi celelalte acte se pot aduce iar in copie( polita de asigurare , certificat inmatriculare, carte identitate vehicul, PVpolitie stampilat pt autentificare. BI/CI, permis cond auto).
Pe baza dosarului nreconstituit se poate efectua despagubirea.
Nucu si dl Adrian Tudor v-au dat sfaturi bune pe care e bine sa le urmati, dar grabiti-va in a parcurge acesti pasi. Nu inteleg de ce abia acum v-a anuntat service -ul despre refuzul asiguratorului de a plati, daca accidentul a fost in noiembrie 2008 !
Parerea mea este ca va trebui sa apelati la un avocat serios !
Nici eu nu am inteles de ce asa tarziu ne-au anuntat.
Cert e ca si cei de la service sunt delasatori, intrucat le-am tot cerut actele si mi le trimit cu greu. Brokerul de asigurare ne spune sa stam linistiti, ca nu e nici o problema, insa, atata timp cat primul incident a avut loc in noiembrie 2008, iar termenul de prescriere pentru dreptul de a ridica pretentii se stinge in 2 ani de data producerii riscului asigurat, nu pot sta linistita.
Noroc ca invitatia la conciliere suspenda termenul de prescriptie, altfel eram in aer.