Conform Ordonantei numarul 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, va citez:
" Secţiunea 1
Organizarea şi funcţionarea asociaţiei
ART. 20
Organele asociaţiei sunt:
a) adunarea generalã;
b) consiliul director;
c) cenzorul sau, dupã caz, comisia de cenzori.
ART. 21
(1) Adunarea generalã este organul de conducere, alcãtuit din totalitatea asociaţilor.
(2) Competenta adunãrii generale cuprinde:
a) stabilirea strategiei şi a obiectivelor generale ale asociaţiei;
b) aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli şi a bilanţului contabil;
c) alegerea şi revocarea membrilor consiliului director;
d) alegerea şi revocarea cenzorului sau, dupã caz, a membrilor comisiei de cenzori;
e) înfiinţarea de filiale;
f) modificarea actului constitutiv şi a statutului;
g) dizolvarea şi lichidarea asociaţiei, precum şi stabilirea destinaţiei bunurilor rãmase dupã lichidare;
h) orice alte atribuţii prevãzute în lege sau în statut.
(3) Schimbarea sediului poate fi hotãrâtã de cãtre consiliul director, dacã aceasta atribuţie este prevãzutã expres în statut.
(4) Adunarea generalã se întruneşte cel puţin o data pe an şi are drept de control permanent asupra organelor prevãzute la art. 20 lit. b) şi c).
(5) Regulile privind organizarea şi funcţionarea adunãrii generale se stabilesc prin statut.
ART. 22
(1) Asociatul care, într-o anumitã problema supusã hotãrârii adunãrii generale, este interesat personal sau prin soţul sau, ascendenţii sau descendenţii sãi, rudele în linie colateralã sau afinii sãi pana la gradul al patrulea inclusiv nu va putea lua parte la deliberare şi nici la vot.
(2) Asociatul care incalca dispoziţiile alin. (1) este rãspunzãtor de daunele cauzate asociaţiei dacã fãrã votul sau nu s-ar fi putut obţine majoritatea cerutã.
ART. 23
(1) Hotãrârile luate de adunarea generalã, în limitele legii, ale actului constitutiv şi/sau ale statutului sunt obligatorii chiar şi pentru asociaţii care nu au luat parte la adunarea generalã sau au votat impotriva.
(2) Hotãrârile adunãrii generale, contrare legii, actului constitutiv sau dispoziţiilor cuprinse în statut, pot fi atacate în justiţie de cãtre oricare dintre asociaţii care nu au luat parte la adunarea generalã sau care au votat impotriva şi au cerut sa se insereze aceasta în procesul-verbal de şedinţa, în termen de 15 zile de la data când au luat cunostinta despre hotãrâre sau de la data când a avut loc şedinţa, dupã caz."
" CAP. 4
Modificarea actului constitutiv şi a statutului asociaţiei sau fundaţiei
ART. 33
(1) Modificarea actului constitutiv şi/sau a statutului asociaţiei se face prin înscrierea modificãrii în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor aflat la grefa judecãtoriei în a carei circumscripţie teritorialã îşi are sediul asociaţia, cu aplicarea corespunzãtoare a prevederilor art. 8-12.
(2) Cererea de înscriere a modificãrii va fi însoţitã de procesul-verbal al adunãrii generale, în forma autentificatã, iar în cazul modificãrii sediului, de procesul-verbal al şedinţei consiliului director, în forma autentificatã, în situaţia prevãzutã la art. 21 alin. (3).
(3) Demersurile pentru autentificarea procesului-verbal şi înscrierea modificãrii se întreprind de consiliul director. Pentru efectuarea formalitãţilor la notarul public nu este necesarã prezenta altor persoane decât aceea a membrilor consiliului director sau a unora dintre ei, desemnaţi de adunarea generalã ori de consiliul director, dupã caz.
(4) Menţiunea privitoare la schimbarea sediului se va opera, dacã este cazul, atât în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor de la grefa judecãtoriei în a carei circumscripţie se afla vechiul sediu, cat şi în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor aflat la grefa judecãtoriei în a carei circumscripţie se afla noul sediu. În acest scop, o copie de pe încheierea prin care s-a dispus schimbarea sediului va fi comunicatã, din oficiu, judecãtoriei în circumscripţia cãreia asociaţia urmeazã sa-şi aibã noul sediu.
ART. 34
Dispoziţiile art. 33 se aplica în mod corespunzãtor în cazul modificãrii actului constitutiv şi/sau a statutului fundaţiei."
Sper sa va ajute raspunsul meu