Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Ma aflu in curs de dezbatere a unei succesiuni. Printre bunurile ce constituie masa succesorala, se afla si o casa ridicata de defuncta in timpul vietii. Notarul mi-a solicitat o copie legalizata/duplicat dupa autorizatia de construire a casei, pentru dezabaterea succesiunii, specificandu-mi ca, fara ea, nu voi putea intabula niciodata casa pe numele meu.
Dar, eu nu ma aflu in posesia acestei autorizatii decat in copie xerox, deoarece a fost sustrasa din casa defunctei de fostul ei sot imediat dupa deces, impreuna cu alte acte. Ca atare notarul mi-a eliberat o cerere (adresa) catre primaria care a eliberat acel act in 1999, dar cand m-am prezentat cu ea la Primarie, mi s-a spus, in urma verificarilor ca acest act nu mai exista in arhiva pimariei (pierdut / sustras / distrus etc - nu mi s-a dat nicio explicatie, doar ca actul original nu se gaseste in arhiva).
Ce este de facut de aici incolo?
Exista vreo posibilitate de a RECONSTITUI actul respectiv de catre Primarie?
Pot chema primaria in instanta pentru a-i obliga?
Nu au nicio raspundere pentru pierderea actului original? nu ii pot trage la raspundere pentru neglijenta sau ceva de genul asta?
Ce posibilitati legale am de aici incolo, de a obtine acel act? Am doar o copie xerox a lui si cateva schite dupa planul cadastral.
Multumesc.
Toate actele originale sunt la fostul sot. Restul le-am reconstituit, mai putin asta.
Nu am nici un act din care sa rezulte intabularea pe numele ei. Am avut litigiu la OCPI pe imobilul respectiv pana la terminarea procesului. De ce nu cere notarul, nu e treaba lui?
Treaba notarului e să se asigure că bunurile pe care vreți să le aduceți la masa succesorală sunt întradevăr în patrimoniul defunctului. De aceea se cer toate actele de proprietate. Și e obligatoriu să prezentați originalele. De la OCPI cere extrasul cf, dar dacă nu îi puteți oferi un act din care să ia numerele de carte funciară ale imobilului nu are ce să ceară.
Numerele de CF sunt prezente pe autorizatia aia, care o am in xerox nu original. Litigiul a fost inscris cu certificat de grefa si copii xerox ale actelor de proprietate si au fost acceptate la OCPI asa, la vremea respectiva.
Ma rog, inscrierile sunt la transcriptiuni, ca nu prea exista CF prin sudul tarii.
Nu imi ramane decat varianta cu instanta si hotararea care sa tina loc de autorizatie.
Dar se mai amana iar, dupa 4 ani de judecata, iar o iau de la capat cu alt proces.
Am fost astazi la primar, si in urma consultarii actelor din arhiva depuse pentru obtinerea autorizatiei atunci in 1999, Primarul impreuna cu tehnicianul din Primarie, au semnat pe o copie xerox dupa actul respectiv, punand si stampila primariei, mentionand CONFORM CU ORIGINALUL.