am o problema in legatura cu declararea firmei inactiva la fisc.as vrea sa stiu ce trebuie facut sa o activez.
am firma din 2006, am fost la registrul comertului prahova, am facut toate demersurile pt a o deschide, mi-a fost eliberat un nou certificat de inregistrare, am dobandit toate aprobarile , am cumparat casa de marcat si cand am ajuns la fisc pentru a fiscaliza si sigila casa de marcatmi s-a spus ca firma este declarata inactiva.deoarece inante de a ajunge la fisc am facut contract cu distribuitori si mi-a fost adusa marfa, am zis sa nu astept 30 de zile pentru a depune firma la Monitorul Oficial si de la Camera de Comert mi s-a sugerat sa intocmesc dosare pentru Intrep.Individuala, care mi-a refuzata deoarece pe numele meu, fiind administratorul firmei inactive in cazierul judiciar aparea firma ca inactiva.juristul Fiscului mi-a sugerat sa fac o declaratie prin care tatal meu avand procura de reprezentare a firmei inactive sa atraga toata responsabilitatea pe numele lui pentru a-mi fi sters mie din cazierul fiscal dar de asemenea dureaza peste 30 de zile. exista o solutie sa pot face ceva cu una dintre ele mai repede fiind presat de distribuitori....?#-o
va mul!tumesc anticipat!
O firma este declarata inactiva dpdv fiscal daca la doua termene consecutive nu depune declaratiile fiscale. Declararea firmei se face prin ordin de presedinte Anaf, dupa parcugerea unei proceduri .
Scoaterea din acest regim, la fel. Dupa indeplinirea tuturor obligatiilor fiscale ( depunerea declaratiilor, achitarea unor eventuale amenzi etc ) adm financiara de care apartineti propune scoaterea de sub acest regim si propunerea este inaintata presedintelui Anaf . Abia dupa publicarea in monitor a odinului presedintelui Anaf de scoatere din regimul de inactivitate firma devine activa .
Va aflati intruna din cele mai neplacute situatii in care se poate imagina un administrator de firma, mai putin poate doar inchisoarea. Regretabil , dar nu imposibil de iesit din ea.
Daca nu ati depus mai multe declaratii la fisc, chiar pe perioada inactivitatii declarate doar la ORC consecintele sunt :
- firma este radiata ca platitor de TVA (deci nu veti putea deduce TVA-ul din facturile de achizitii)
- firma este trecuta in lista societatilor inactive si nu poate emite facturi, acestea nefiind considerate documente justificative de catre achizitor.
Primul lucru pentru a corecta cat mai rapid cu putinta situatia este sa iesiti din situatia in care ati intrat prin depunerea declaratiilor fiscale lipsa. Iar al doilea este sa urmariti - mai mult de atat nu puteti face - cand apare in Monitorul Oficial urmatorul act normativ cu societatile scoase de pe lista de inactivi.
Pentru achizitiile deja facute va sugerez sa lamuriti problema cu furnizorii de asa maniera incat acestia sa-si retraga marfa (adica sa faca facturi de stornare). In definitiv si lor le va fi rau daca dv. nu puteti emite facturi legal valabile. Sunt convins ca vor intelege. Nu incercati alte "solutii salvatoare" luandu-va dupa prieteni, caci ele nu exista.
Morala cazului : tineti-va aproape un contabil bun.
multumesc pentru interes dar mai am o intrebare firma fiind din 2006 e valabila radierea dupa 5 ani se radiaza automat fara sa mai fac cine stie ce demersuri?