in ultimii ani am lucrat la o firma-part time.
de la 1 septembrie 2010 m-am angajat si ca profesor (deci in paralel sunt profesor si lucrez part time si la cealalta fima).
in octombrie am avut concediu medical (boala obisnuita) 4 zile.
cum mi se calculeaza salariul la scoala (as vrea si o lege daca se poate)
din ce am citit am inteles urmatorul lucru: chiar daca la scoala, in momentul in care mi-am luat concediu, avem doar o luna vechime, se va lua ca baza calcul prima luna lucrata-septembrie 2010, fara a avea nici o legatura cu celalalt loc de munca?
***e nevoie de minim o luna stagiu de cotizare. Art. 7 din oug 158/2005 modificata.
e adevarat?
pentru ca de la scoala mi-au cerut brutul pe ultimele 6 luni de la cealalta firma pt calcul pt ca "aici-la scoala-nu aveti decat o luna vechime si nu va putem calcula"
mie nu mi se pare normal sa imi ceara asa ceva- daca la firma aveam 60 milioane salariu, imi dadea scoala salariul pe baza celor 60 milioane?
1. da, este corect sa va ceara o adeverinta cu veniturile brute realizate in ultimele 6 luni(desi va cer acest lucru pentru ca probabil stiu ca nu ati realizat venituri asa de mari...oricum, plafonul maxim este de 7200 lei/luna)( OUG 158/2005-Art. 7. - Stagiul minim de cotizare pentru acordarea drepturilor prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a)-d) este de 6 luni realizate în ultimele 12 luni anterioare lunii pentru care se acordă concediul medical)
2.Nu, o persoana poate sa beneficieze de concediu medical daca are minim 22 de zile cotizate in utltimele 12 luni( ORDIN 430/470/2010 -ART. 12
(1) Stagiul minim de cotizare pentru acordarea drepturilor prevăzute la art. 2 alin.
(1) lit. a) - d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 399/2006, cu modificările şi completările
ulterioare, este de o lună realizată în ultimele 12 luni anterioare lunii pentru care se
acordă concediul medical. În înţelesul prezentelor norme, se consideră o lună de