In luna ianuarie 2010 a fost achizitionat un mijloc fix in valoare de 17597 pentru care a fost calculata amortizare pana in luna octombrie 2010 de 1386 si care a fost achitat partial ,suma ramasa neachitata este de 10000.Pentru ca aceasta diferenta nu se mai poate plati s-a ajuns la intelegere cu furnizorul si se inapoiaza mijlocul fix
in luna noiembrie2010.
Inregistrarile contabile efectuate :
in luna ianuarie %=404 17597
2132 14787,40
4426 2809,60
in cursul anului 6811=2813 1386,00
in luna noiembrie %= 404 - 17597
2132 - 14191,13
4426 -3405.87
si 6811 =2813 -1386,00
Ca urmare a schimbarii cotei TVA apare o diferenta de 596,.29 intre valoarea TVA dedusa in momentul achizitiei de =2809,60 si TVA inregistrata in factura de retur=3405.87 care se va regasi in TVA de plata.
Diminuand cheltuielile cu amortizare vor creste veniturile cu 1386,00.
Dar apare si o diferenta intre valoarea de achizitie inregistrata in contul 2132 la momentul achizitiei=14787.40 si valoarea din factura de retur =14191.13. Ce se intampla cu aceasta diferenta ? Se inregistraza pe cheltuieli 658=2132 ?Este deductibila aceasta cheltuiala?
Cer scuze dar a trebuit sa ma retrag si doar acum am reusit sa revin in fata calculatorului.
Societatea care a cumparat mijlocul fix a platit din factura furnizorului
doar 7597 lei iar diferenta de 10000 lei nu o mai poate plati si din acest motiv ,de comun acord cu furnizorul, societatea care a cumparat inapoiaza mijlocul fix furnizorului ,iar furnizorul restituie suma pe care a primit-o si care a reprezentat plata partiala. Nu a fost emisa o factura de vanzare din partea societatii care a cumparat initial mijlocul fix pentru ca mijlocul fix nu se vinde se da inapoi furnizorului pentru ca nu mai are posibilitatea sa-l plateasca.Din acest motiv apare factura de retur emisa de furnizor.
art.138 alin b) CF si art.20(1) Norme metodologice
Argumentele legale invocate de tine nu cred ca sunt cele mai corecte ca si interpretare
CF : ART. 138 - Ajustarea bazei de impozitare
Baza de impozitare se reduce în următoarele situaţii:
b) în cazul refuzurilor totale sau parţiale privind cantitatea, calitatea ori preţurile bunurilor livrate sau ale serviciilor prestate, precum şi în cazul anulării totale ori parţiale a contractului pentru livrarea sau prestarea în cauză ca urmare a unui acord scris între părţi sau ca urmare a unei hotărâri judecătoreşti definitive şi irevocabile sau în urma unui arbitraj;
SC X a pus in functiune in luna februarie 2010 utilajul si a amortizat o perioada valoarea lui , deci nu se mai poate vorbii despre un refuz sau anulare totala sau partiala a contractului . Concomitent cu acceptul facturii de la furnizor si receptia utilajului ati devenit proprietarii bunului , obligatia de plata fiind o obligatie ulterioara .
Pb cu diferenta de cota de tva imi parea corect a fi suportata de catre cel care nu a fost un cumparator de buna credinta, care sa-si respecte oblig de plata integral.
Revin doar acum pentru ca am fost plecata din localitate si nu am avut calculator.
Am analizat mai bine problema si sunt corecte observatiile voastre.
Nu este corect ca furnizorul sa emita factura de storno .
Mijlocul fix trebuie vandut deci facturat de catre firma care a cumparat initial.
Astfel firma care a cumparat initial are si datorie si creanta fata de a doua firma si trebuie incheiat un proces verbal de compensare a facturilor.
Amortizare
maria2010
Buna ziua, in cazul unui leasing operational pe o perioada de 5 ani al carui obiect este un mijloc fix cu o durata de functionare de 10 ani, cum se va ... (vezi toată discuția)