In luna ianuarie 2010 a fost achizitionat un mijloc fix in valoare de 17597 pentru care a fost calculata amortizare pana in luna octombrie 2010 de 1386 si care a fost achitat partial ,suma ramasa neachitata este de 10000.Pentru ca aceasta diferenta nu se mai poate plati s-a ajuns la intelegere cu furnizorul si se inapoiaza mijlocul fix
in luna noiembrie2010.
Inregistrarile contabile efectuate :
in luna ianuarie %=404 17597
2132 14787,40
4426 2809,60
in cursul anului 6811=2813 1386,00
in luna noiembrie %= 404 - 17597
2132 - 14191,13
4426 -3405.87
si 6811 =2813 -1386,00
Ca urmare a schimbarii cotei TVA apare o diferenta de 596,.29 intre valoarea TVA dedusa in momentul achizitiei de =2809,60 si TVA inregistrata in factura de retur=3405.87 care se va regasi in TVA de plata.
Diminuand cheltuielile cu amortizare vor creste veniturile cu 1386,00.
Dar apare si o diferenta intre valoarea de achizitie inregistrata in contul 2132 la momentul achizitiei=14787.40 si valoarea din factura de retur =14191.13. Ce se intampla cu aceasta diferenta ? Se inregistraza pe cheltuieli 658=2132 ?Este deductibila aceasta cheltuiala?
Amortizare
maria2010
Buna ziua, in cazul unui leasing operational pe o perioada de 5 ani al carui obiect este un mijloc fix cu o durata de functionare de 10 ani, cum se va ... (vezi toată discuția)
Preluare leasing
JENIFER
Am preluat in data de 06.07.09 un contract de leasing financiar de la o alta societate de leasing.Contractul vechi de leasing e din data de 04.11.2008.In ... (vezi toată discuția)