Am un abonament la VODAFONE am fost contactat telefonic de un angajat mi sa facut o oferta cu o extraoptiune,in urma ofertei telefonice nu am fost de acord cu activarea extraoptiunei,dupa doua luni pe factura nu mi-au aparut costuri in plus dar in a treia luna mi-au bagat in factura costuri pentru extraoptiunea respectiva am luat egatura cu un operator pt dezactivarea optiuni,mi sa spus ca nu pot renunta la optiune decat dupa patru luni de la activare cu care NU am fost de acord,am cerut inregistrare cu convorbirea in care eu sa fi fost de acord dar mi sa spus ca nu au inregistrarea. Ce pot sa fac ?
In primul rand ar trebui sa depuneti o sesizare scrisa atat la Vodafone cat si la OPC si sa asteptati un raspuns din partea acestora. In cazul in care acestia nu vor da curs sesizarii si nu vor recalcula facturile atunci va trebui sa ii actionati in instanta.
Contractele dintre operatori si utilizatorii de telefonie mobila nu au obligativitate ad validitatem sa fie incheiate in forma scrisa, dar forma scrisa este necesara in vederea probarii clauzelor contractuale, care, in situatia aceasta, practic sunt foarte greu de demonstrat. Problema principala care se pune in ceea ce priveste incheierea unor contracte verbale, in afara probarii lor, este aceea a incalcarii drepturilor consumatorilor, asa cum sunt ele prevazute de OG 21/1992 privind protectia consumatorilor, care printre altele reglementeaza dreptul la informare al consumatorului, dreptul de studia ofertele pe suport de hartie.