Buna seara!
imi poate spune cineva o asociatie familiala avand ca obiect comert cu imbracaminte cum completeaza Registrul inventar? in afara de Reg.jurnal mai trb sa completeze si alte registre?
e o asoc fam. din 2007 care nu a completat reg inv.
registru de incasari si plati trebuie completat cu toate incasarile si platile la zi, registrul inventar de la data inceperii activitatii cu toate obiectele de inventar si mijloacele fixe care le-ai achizitionat pe asociatie!
reg jurnal incas si plati la completat atunci, dar reg inventar nu a fost completat. stiu ca are doar o casa de marcat ca ob de inv si ...cam atat, nu a mai cumparat pe firma altceva. Deci trec doar casa de marcat !
REGISTRUL - INVENTAR
(cod 14-1-2/a)
Serveste ca document de înregistrare a bunurilor achizitionate sau realizate, pe baza documentelor justificative.
Se întocmeste la contribuabili într-un singur exemplar, după ce a fost numerotat, snuruit, parafat si înregistrat la organul fiscal teritorial.
În coloana 1 se înscrie numărul curent al operatiunilor, de la începutul activitătii pana la data încetării acesteia.
În coloana 2 se înscrie denumirea bunurilor.
În coloana 3 se înscrie numărul de inventar al bunurilor.
În coloana 4 se trece data (ziua, luna, anul) la care se face înregistrarea bunurilor.
În coloana 5 se înscriu felul si numărul documentului pe baza căruia se face înregistrarea bunurilor.
În coloana 6 se înscrie valoarea de achizitie sau valoarea bunurilor rămasă de recuperat.
În coloana 7 se înscrie data (ziua, luna, anul) la care iese din gestiune bunul respectiv.
În coloana 8 se înscrie valoarea inclusă pe cheltuieli pana la data iesirii.
În coloana 9 se înscrie valoarea de iesire (de vânzare) a bunului.
În coloana 10 se dau explicatii cu privire la identificarea bunului.
Acest registru se numeroteaza si se completează fără stersături si fără a se lasa spatii libere.
Se arhiveaza împreună cu documentele justificative care au stat la baza întocmirii lui.
(omef 1040 /2004 contabilitate in partida simpla )
art 48 cod fiscal
(9) În Registrul-inventar se trec toate bunurile şi drepturile aferente desfăşurării activităţii.
norme
41. Toate bunurile şi drepturile aferente desfăşurării activităţii se înscriu în Registrul-inventar şi constituie patrimoniul afacerii.
Prin "drepturi" putem intelege tot ceea ce poate constitui drept de patrimoniu : eventuale contracte de comodat , eventuale mijloace fixe preluate cu chirie etc
adica toate acele elemente care poate nu apartin neaparat asociatiei dar sunt utilizate de aceasta si utilizarea presupune unele costuri , cheltuieli .