se fac mentiuni referitoare la preluarea personalului in baza actului juridic prin care sa dispus comasarea.
Va multumesc!, dar mai doresc cateva lamuriri:
- actul juridic este o decizie a ISJ , in carnetul de munca la pozitia ,,mutatia intervenita'' ce mentiuni fac?(, am inteles ca la poz.7( denumire nr.si data actului invoc decizia ISj prin care scoala a devenit structura, dar trebuie facut si un act aditional la CM prin care se schimba angajatorul?
Va multumesc !
In acest caz, cred ca este aplicabil art.169 C.mun. ....Desi legea nu stabileste in mod concret, se poate considera ca o astfel de situatie trebuie inregistrata ca atare in actele salariatului al carui raport de munca a fost transmis o data cu o parte din unitate, numai asa fiind posibila evidentierea schimbarii angajatorului.
Mentiunile ce pot fi operate in carnetul de munca :
Detaliat:
1. La unitatea cedenta:
col 2 – numele unitatii cedente;
col 3 –“mutatia intervenita”: “cedat contract individual de munca numarul…in urma…(se va mentiona natura transferului dreptului de proprietate), in conformitate cu art. 169 din Codul Muncii;
col 7 – numarul si data actului juridic pe baza caruia s-a realizat transferul;
Col 8 – parafa si semnatura persoanei care face inscrierea;
2. La unitatea cesionara:
col 2 –numele unitatii cesionare;
col 3 –“mutatia intervenita”: “preluat contract individual de munca nr. …/…in urma…, in conformitate cu art. 169 din Codul Muncii”;
col 7 – numarul si data actului pe baza caruia s-a realizat transferul;
col 8 – parafa si semnatura persoanei care face inscrierea.
La coloanele 4, 5 si 6 se vor mentine inregistrarile existente la momentul transferului (meseria/functia, drepturile salariale).
buna seara,
multumesc f.mult pentru aceste precizari. Acum am inteles exact ce trebuie operat in carnetul de munca, dar ar mai fi o problema, aceea a REVISAL-ului:
Intrebarea mea este: la angajator se trece pur si siplu- cesionarul si contractul individual de munca ramane acelasi, asta sa inteleg ?
V a multumesc!
Cum se inregistreaza transferul in registrul electronic de evidenta a salariatilor?
Atat cedentul cat si cesionarul au obligatia sa completeze registrul general de evidenta al salariatilor cu elementele prevazute la art. 3 alin. (2) din H.G. nr. 161/2006 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor, modificata si completata.
Cedentul, in campul “temei incetare contract” va selecta “alt temei” – incetare conform art. 169 din Codul Muncii. De asemenea, in campul “explicatie temei incetare” se mentioneaza ca transferul este efectuat potrivit art. 169 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, modificata si completata.
Cesionarul, in campul “data incepere activitate“ va inscrie data efectiva a transferului efectuat potrivit art. 169 din Legea nr. 53/2003 – Codul Muncii, modificata si completata. De asemenea, se pot face mentiuni in campul “alte detalii / informatii contract “ despre transferul efectuat potrivit art. 169 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, modificata si completata .