avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 688 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Concediul de odihna
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Concediul de odihna

Lucrez ca medic rezident pe un modul de medicina interna. Am un spital judetean care este spitalul platitor. Este primul meu an. Nu mi-am luat concediu in acest an si intentionez sa-l iau pe luna noiembrie tot, adica 20 zile cat mi s-a spus ca am dreptul. Insa de la secretariatul spitalului unde fac modulul acesta (alt spital fata de spitalul platitor), mi s-a spus de acolo ca trebuie sa semneze un inlocuitor pentru mine pe cererea de concediu. Este legal ce-mi cer ei. Sunt obligat eu sa-mi caut inlocuitor altfel nu-mi pot lua concediu de odihna? Sau pot sa ignor acest lucru ca fiind un abuz si sa-mi depun cererea. Din codul muncii am citit:
Art. 139. [intangibilitatea dreptului la concediu de odihnă]
(1) Dreptul la concediu de odihnă anual plătit este garantat tuturor salariaţilor.
(2) Dreptul la concediu de odihnă anual nu poate forma obiectul vreunei cesiuni, renunţări sau limitări.

Practic ce mi se impune este o limitare, si mi se cere sa-mi caut eu inlocuitor. Intamplarea face ca eu lucrez la o sefa cu care nu vrea sa lucreze nimeni.
Cel mai recent răspuns: alex8001 , utilizator 22:46, 15 Noiembrie 2010
concediul de odihna, in sensul acordarii, nu poate fi conditionat. adresati-va cu o cerere in acest sens angajatorului specificind data inceperii efectuarii acestuia, numai in cazul in care n-a fost realizata o planificare a acordarii anterioara cererii dv.