avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 876 soluții astăzi

Joi, 6 februarie, are loc evenimentul: AI Act: De la reglementare la implementare - Ghid practic de conformare pentru companii. Participă →

Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale autorizare hotel
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

autorizare hotel

Buna ziua,
sunt interesat de redeschidera unui hotel, sunt interesat sa aflu de ce autorizatii voi avea nevoie si indraznesc sa intreb daca are cineva ideie de costurile si durata autorizari.
Cel mai recent răspuns: Primoris SRL , Consilier juridic 15:37, 15 Noiembrie 2010
Toate autorizariile se "obtin" la ORC prin declaratia pe proprie raspundere
taxe aprox 200 lei in 5 zile
si hotelul poate sa functioneze
Pentru hotel va mai trebuie autorizatie de mediu
taxe aprox 300 lei in 2 luni
In realitate, pentru acest domeniu de activitate, e ceva mai mult de lucru..

Aveti nevoie sa obtineti un Certificat de Clasificare al hotelului, pentru care trebuie sa intocmiti un dosar, ce va cuprinde, printre altele:
- copii ale autorizaţiilor legale de funcţionare privind prevenirea şi stingerea incendiilor, sanitară, de mediu, înregistrare sanitar-veterinară, după caz, pentru fiecare structură de primire turistică ce face obiectul clasificării;
- certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comerţului;
- copie de pe avizul de specialitate emis de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului;
- copie de pe unul din următoarele documente: certificat de absolvire a unui curs de formare managerială în domeniu, organizat de un furnizor de formare profesională autorizat/diplomă de licenţă sau masterat privind absolvirea cursurilor universitare în domeniul turismului/brevet de turism;
- alte documente (nu voi aprofunda).

Chiar si in cazul in care hotelul functioneaza, dar se schimba operatorul economic, care desfasoara activitatea de cazare, este necesara intocmirea unui dosar similar !..

In plus, in cazul in care in incinta hotelului functioneaza vreun bar, sau restaurant, nu este suficienta autorizarea sanitar-veterinara pe proprie raspundere, deoarece trebuie sa intocmiti un dosar, ce necesita anumite cunostinte de specialitate in domeniul alimentatiei publice (fluxurile de materie prima, produs finit, personal, clienti, etc) si chiar sa implementati un standard de lucru in domeniul alimentatie publice cunoscut sub acronimul HACCP (necesar pt activitatea de restaurant).

Sa nu-i uitati nici pe cei de la ISU, care, pentru acest tip de activitate, vor cere o serie intreaga de documentatii, a caror conformitate o vor verifica la fata locului cu planurile in mana ! ..si tot mai raman destule detalii de pus la punct.

Bineinteles, cunoastem cu totii realitatea !
Legislatia e stufoasa. Birocratia este sufocanta, iar majoritatea intreprinzatorilor mici si mijlocii se simt descurajati de toate cele expuse mai sus, astfel incat multi dintre ei renunta sa se mai preocupe de aceste aspecte.
Statistic vorbind, nu cred ca sunt 25-30% dintre micii intreprinzatori care activeaza in acest segment, care sa-si desfasoare activitatea in legalitate.
Fiecare isi face propriile planuri !..

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Norme sanitare CristinaAna CristinaAna Buna seara, Solicit ajutorul unuia dintre consultantii juridice pentru a afla care este legea care reglementeaza normele igienico-sanitare ce trebuie ... (vezi toată discuția)
Schimbarea destinatiei unei cladiri din locuinta personala in pensiune sabinmg sabinmg Detin o locuinta personala intr-o zona cu potential turistic, as dori sa stiu daca pot sa-i schimb destinatia in pensiune, in ce conditii si ce formalitati ... (vezi toată discuția)
Autorizatii necesare alina_vi alina_vi Ce avize si autorizatii sunt necesare pentru o firma care are ca puncte de lucru hotel, restaurant, cofetarie si laborator patiserie? (vezi toată discuția)