avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 748 soluții astăzi

Marți, 18 februarie, are loc evenimentul: Procedura de negociere colectivă de la A la Z. Participă →

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Carte de Munca
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Carte de Munca

Am si eu o mica problema,si as aprecia ajutorul sincer.
M-am angajat la o firma,prin urmare ei vor sa-mi faca carte de munca.Dar eu datorita faptului ca am un parinte decedat,detin o pensie de urmas,care egaleaza salariu cu care as fii platit in firma respectiva.
Din ce m-am interesat,aparitia unei carti de munca,ar anula pensia de urmas la care am dreptul.Am dreptul la ea doar atat timp cat sunt student si neangajat cu carte de munca...
Exista vreo posibilitate ca eu sa lucrez legal,fara carte de munca ,doar cu contract de comision sau ceva?Firmei respective le este frica de controale,de aceea vor sa-mi faca carte de munca...
Mi se pare nedrept ca un ghinion avut in trecut,care mi-a marcat viata..sa continuie sa mi-o afecteze,fara as avea vreo putere asupra problemei.

Multumesc in avans pentru raspuns.
Ultima modificare: Miercuri, 17 Noiembrie 2010
DeKaDeNcE, utilizator
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 19:10, 17 Noiembrie 2010
Util in sensul,ca daca ar venii un control...nu s-ar gasii nimic ilegal in faptul ca sunt singura persoana din firma care nu lucreaza cu carte de munca ci cu contract de prestare servicii?
1. Legea 19/2000 spune:
Art. 92 - (1) Plata pensiei se suspendă începând cu luna următoare celei în care:
...
d) beneficiarul unei pensii de urmaş realizează dintr-o activitate profesională venituri brute lunare mai mari de o pătrime din salariul mediu brut pe economie, stabilit conform art. 5 alin. (3);
...