O societate cu datorii la bugetul de stat si la bugetele asigurarilor sociale de stat ,aprox.14.000ron a primit invitatie de la directia de finante ptr. a se prezenta la biroul executari cu balanta clientilor neincasati, balanta imobilizarilor corporale si necorporale la data de 30.09.2010.
Ce au de gand? Te executa din prima sau te mai pasuiesc?
Recent s-au achitat 2000 ron , dar probabil ca ei aveau deja demarata actiunea.
Mentionez ca cele 2 bunuri mobile inregistrate in contabilitatea firmei au fost vandute acum in noiembrie unei persoane fizice pe baza de factura.
Este posibila amanarea la plata cel mult 6 luni.. dar depinde de la caz la caz.
Pe de alta parte, in cazul in care executarea silita era pornita si se dovedeste faptul ca cele doua bunuri mobile au fost instrainate cu scopul de a fi sustrase de la executare, finantele se pot indrepta, intr-un final, impotriva noului proprietar. cu dovezile de rigoare, desigur.
Societatea este hotarata sa achite aceasta datorie. Totusi cum se poate dovedi faptul ca cele 2 bunuri au fost instrainate cu scopul de a fi sustrase de la executare?
Daca ati achitat recent 2000 lei, sunteti pe drumul cel bun.
In contextul actual, conservarea resurselor societatii si directionarea catre tintele prioritare reprezinta un obiectiv important. Existenta unor eventuale obligatii fiscale neachitate sau identificarea unor diferente de catre organele de inspectie nu reprezinta sub nicio forma evaziune fiscala.
Neplata obligatiilor fiscale poate avea cauze obiective – inexistenta disponibilitatilor financiare necesare – sau poate fi asumata de catre contribuabil in cazul in care exista temporar alte prioritati.
Desigur ca, in cel de-al doilea caz, dispozitiile legale impun o serie de restrictii si sanctiuni deosebit de puternice, astfel incat sunt de evitat. Astfel, potrivit art. 6 din Legea pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale nr. 241/2005, constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la un an la 3 ani sau cu amenda retinerea si nevarsarea, cu intentie, in cel mult 30 de zile de la scadenta, a sumelor reprezentand impozite sau contributii cu retinere la sursa. Asadar, este necesara atentie in situatia acestor categorii de obligatii fiscale.
In prezent nu exista proceduri veritabile de amanare a executarii silite ori de plata esalonata a sumelor datorate. Cu toate acestea, mizand pe complexitatea procedurii si, implicit, a posibilitatilor de contestare, dar si pe interesul organelor fiscale de a incasa sumele cuvenite bugetului fara proceduri complicate si de durata, pot fi initiate proceduri informale care sa determine o atitudine mai rezervata a organelor de executare, permitand astfel plata esalonata a sumelor datorate.
In acest sens, va oferim mai jos modelul unei solicitari adresate organelor fiscale, in cuprinsul careia vor fi identificate si restrictiile impuse de lege acestor autoritati, ce pot fi utilizate ca temei de contestare.
*************
ADMINISTRATIA FINANTELOR PUBLICE ...........................
Subscrisa SC ............... cu sediul in ....................., cod de identificare fiscala ..................., formuleaza prezenta cerere de neincepere a executarii silite asupra veniturilor si bunurilor societatii, in conditiile in care societatea isi executa in mod voluntar obligatia de plata a sumelor rezultate din ............................... .
Prin platile deja efectuate si cele viitoare ale societatii noastre urmeaza a stinge integral si voluntar obligatiile stabilite in sarcina sa, insa in concordanta cu posibilitatile reale ale societatii si in raport de ordinea de executare a bunurilor prevazuta la art. 142 alin. (1) indice 1 din Codul de procedura fiscala.
In solicitarea formulata de societatea noastra urmeaza a fi avute in vedere platile deja efectuate in contul obligatiilor fiscale restante. Avand in vedere plata efectuata de catre societate, urmeaza a fi aplicate in mod corespunzator prevederile art. 141 alin. (1) indice 1 potrivit caruia in titlul executoriu se inscriu toate creantele fiscale neachitate la scadenta, ceea ce la acest moment nu corespunde realitatii, sumele din decizia de impunere nemaifiind cele datorate la data prezentei cereri.
Solicitarea societatii noastre are in vedere recuperarea creantelor si respectiv stingerea obligatiilor stabilite in sarcina societatii, insa in raport cu posibilitatile obiective ale acesteia de a face plata sumelor stabilite cu titlu de diferente de obligatii fiscale si accesorii.
In locul masurilor restrictive de executare silita care privesc limitarea procedurilor de executare, in conditiile art. 142 din Codul de procedura fiscala, societatea noastra are in vedere evitarea temporizarii acesteia ori initierea unor actiuni de corectie a masurilor neconforme, prin executarea voluntara a obligatiilor de plata, fara a periclita functionarea societatii.
Suntem convinsi ca parcurgerea riguroasa a masurilor de executare silita, cenzurata in mod riguros prin procedurile de contestare si de suspendare a executarii silite potrivit art. 172 respectiv art. 215 din Codul de procedura civila, se va dovedi cu mult mai putin eficienta decat conformarea voluntara la care societatea noastra este dispusa, insa in conditiile economice speciale ale acestei perioade.
In aceste conditii, subliniem nu numai limita executarii bunurilor debitorului de 150% din valoarea creantelor fiscale neachitate ce se afla intr-o continua modificare datorita platilor voluntare ce vor fi efectuate, ci si expunerea in cazul procedurilor de contestare in situatia in care limitele sunt depasite. Nu in ultimul rand, trebuie avuta in vedere ordinea de sechestrare si valorificare a bunurilor prevazuta de art. 142 alin. (1) indice 1 din Codul de procedura fiscala, si anume:
1. bunurile mobile si imobile care nu sunt direct folosite in activitatea ce constituie principala sursa de venit;
2. bunuri care nu sunt nemijlocit predestinate pentru desfasurarea activitatii care constituie principala sursa de venit;
3. bunurile mobile si imobile ce se afla temporar in detinerea altor persoane in baza contractelor de arenda, de imprumut, de inchiriere, de concesiune, de leasing si altele;
4. ansamblu de bunuri;
5. masini-unelte, utilaje, materii prime si materiale si alte bunuri mobile, precum si bunuri imobile ce servesc activitatii care constituie principala sursa de venit;
6. produse finite.
Mentionam restrictia prevazuta de alin. (1) indice 2 al articolului precizat, cu privire la posibilitatea trecerii la sechestrarea bunurilor din urmatoarea categorie din cele enumerate numai daca valorificarea celor sechestrate anterior nu este posibila.
Avand in vedere cele de mai sus, societatea intelege sa isi execute obligatiile de plata si sa nu uzeze, in conditiile insusirii de catre organul de executare a solicitarii formulate prin prezenta, de modalitatile de ingradire si temporizare a executarii silite, in conditiile in care organul de executare nu va proceda la alte masuri de executare silita cu exceptia somatiei de plata.
Avand convingerea ca solicitarea noastra va fi avuta in vedere in mod corespunzator, va asiguram de intreaga noastra consideratie.
Asta am inteles prin "amanarea la plata" . In cazul infiintarii popririi, se poate obtine aceasta asa-zisa 'amanare' prin suspendarea partiala/totala a executarii. Ramane la aprecierea organului de executare.
art 148 cod procedura fiscala
(6) În cazul în care popririle înfiinţate de organul de executare generează imposibilitatea debitorului de a-şi continua activitatea economică, cu consecinţe sociale deosebite, creditorul fiscal poate dispune, la cererea debitorului şi ţinând seama de motivele invocate de acesta, fie suspendarea temporară totală, fie suspendarea temporară parţială a executării silite prin poprire. Suspendarea se poate dispune pentru o perioadă de cel mult 6 luni de la data comunicării către bancă sau alt terţ poprit a suspendării popririi de către organul fiscal.
In ceea ce priveste dovedirea faptului ca, respectivele bunuri au fost instrainate cu rea- credinta, nu vad cum ar fi facuta cu buna-credinta instrainarea din momentul in care bunurile respective sunt singurele aflate in patrimoniul firmei. Va opera raspunderea solidara, reglementata de art.27 Cod procedura fiscala.
Organul de executare poate efectua diferite demersuri, prin lege avand atributii de verificare a oricaror acte aflate in posesia altor persoane fizice/ juridice care au avut legatura cu firma debitoare, acte caree ar putea ajuta la recuperarea creantei.
In cazul in care firma are creante catre bugetul de stat, bugetul local, conform Codului fiscal, nu poate efectuat vreun transfer al dreptului de proprietate pana cand aceste datorii nu sunt stinse (art. 264 alin.(5) Cod fiscal. )
Sediul frimei
alex_16mai
daca o firma are probleme cu privire la incapacitatea de plata a diferitelor taxe se poate ingradi dreptul asupra sediului firmei de catre autoritati in ... (vezi toată discuția)