avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 949 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme privind insolvenţa, ... Ref contracte de munca la intrarea in faliment
Discuție deschisă în Probleme privind insolvenţa, lichidarea judiciară şi falimentul

Ref contracte de munca la intrarea in faliment

Buna ziua !

Am intalnit un caz special, si asa dori sa-mi pot clarifica cateva aspecte.
Este vorba de o firma mica care a avut activitatea suspendata mai bine de un an.
A dorit sa deschida o noua activitate, si s-a pregatit cu tot ce treb la registrul comertului, a angajat si doi oameni pt o perioada de 3 luni- sa vada cum merge, urmand ca din 1 aprilie sa inceapa . Doar ca spre ghinionul lor, in ziua de 1 aprilie, unul din salariati cade de la inaltime, e lovit grav la cap, ajunge la spital si dupa 3 interventii chirurgicale in decurs de 4 luni, este salvat dar declarat cu grad 2 de invaliditate.
Din ziua accidentului, nici activitatea nu a mers mai departe, administratorul fiind preocupat doar de sanatatea accidentatului.
Dar in contabilitate s-au inregistrat salariile, respectiv concediile medicale si s-au facut declaratiile si platile la buget aferente salariilor, si pt ca accidentatul era prin spitale, i-a mai prelungit cu inca 3 luni contractul de munca, achitandu-i in continuare darile si tot ce trebuia.
In data de 14 mai 2010, in urma demersurilor facute de o banaca pt un credit neachitat, se declara insolventa/falimentul firmei.
Despre acest fapt administratorul afla abia in 16 septembrie cand a dorit sa plateasca la finante darile lunare si i s-a spus ca nu mai poate ca are lichid/ator.
Atunci a luat legatura cu lichidatorul care i-a solicitat documente conform lg85/2006. Cu acceptul lichidatorului, adica sub stampila lichidatorului s-au facut platile la salarii/concediu medical in septembrie.
In nov este contactat de cei de la ANAF ca vor un control la firma. Le-a comunicat ca are lichidator - ei nu stiau ...
Dupa ce le-a dus toate documentele solicitate, s-au sesizat ei ca din 14 mai nu mai treb sa se emita nici un act, si in consecinta vor sa solicite anularea tuturor documenteler.
Acum eu nu inteleg ... sa anuleze declaratiile si platile facute ? Sa anuleze concediile medicale ?
Accidentatul are dosarul deja depus la casa de pensii pt pensie de boala ...
Firma nu a avut practic activitate, nici contracte incheiate sau incasari.
Il disculpa cu ceva pe administrator faptul ca nu a stiut de insolventa pana in sept?
Cel mai recent răspuns: ContSters178149 , utilizator 17:52, 21 Noiembrie 2010
Desi povestea este foarte lunga contine multe neclaritati...
Este vorba de o firma mica care a avut activitatea suspendata mai bine de un an.
A dorit sa deschida o noua activitate, si s-a pregatit cu tot ce treb la registrul comertului,

- nu ne spuneti daca soc si-a reluat activitatea dupa suspendare ?
In data de 14 mai 2010, in urma demersurilor facute de o banaca pt un credit neachitat, se declara insolventa/falimentul firmei.

Soc a fost citata la sediul social inregistrat la ORC si care probabil nu mai exista !
Dupa ce le-a dus toate documentele solicitate, s-au sesizat ei ca din 14 mai nu mai treb sa se emita nici un act, si in consecinta vor sa solicite anularea tuturor documenteler.

Ce procedura de insolventa s-a deschis ? generala sau simplificata ?
- urma sa-si reia activitatea in 1 aprilie ...
- sediu este undeva in provincie, si pt ca acolo avea activitatea inchisa postarita a considerat ca si societatea e inchisa ...
insolventa in forma simplificata
Multumesc !
Il disculpa cu ceva pe administrator faptul ca nu a stiut de insolventa pana in sept?

nu
Dupa ce le-a dus toate documentele solicitate, s-au sesizat ei ca din 14 mai nu mai treb sa se emita nici un act, si in consecinta vor sa solicite anularea tuturor documenteler.

Este corect avand in vedere ca s-a deschis procedura simplificata de faliment si in conformitate cu art 107 din lege 85/2006 instanta sigur a ridicat dreptul de administrare al adm statutar
Se pot anula acele "acte" care au prejudiciat creditorii
Firma nu a avut practic activitate, nici contracte incheiate sau incasari.

si de unde a platit salariile ? impozitele la buget ?
salariile si darile aferente le-a platit administratorul din bani personali (si-au vandut parintii cateva animale )

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Ajutor!in caz de insolventa ce se intampla cu lipsa marfii,lipsa in gestiune bela marbela bela marbela Am un srl si am sistat activ,in sensul ca am inchis magazinul din iulie 2009.Cand am facut inventarul am o lipsa in val de 38000,din care 4000 sunt ... (vezi toată discuția)
Firma inactiva stefanitaorzan stefanitaorzan Buna ziua Am fost declarat inactiv fara sa stiu, am functionat normal pana nu mi-a mai primit declaratiile la ANAF, m-am judecat cu ei si am pierdut, nu am ... (vezi toată discuția)
Salariatii dau societatea care se afla in insolventa in judecata cezara costina cezara costina Societatea noastra este in insolventa din septembrie 2008. Din luna decembrie 2008 societatea nu a avut posibilitatea sa mai plateasca salariatii. Cativa ... (vezi toată discuția)