Asociatia noastra de locatari este formata din 20 de scari de bloc.Din cauza furtului facut de vechiul administrator de aproape 3 miliarde vechi santem obligati sa dam fiecare locatar cite 8 milioane in toatal pentru eliminarea acestui prejudiciu.Ni sa comunicat ca este legal sa platim lipsa provocata intrucat nu am verificat noi acest administrator.Nu pot sa cred cum o persoana fara scoala sa faca acest lucru si cat de usor se disculpa de responsabilitati aceste persoane care detin un control al banilor in ziua de azi.Adica furtul este pe fata.Iar o alta problema este ca insumand luna aceasta taxele aferente de plata pentru intretinere nu este egala cu suma trecuta pe lista afisata.Ce pot sa cred in cazul acesta ca minciuna si furtul continua .Noi am incercat sa obtinem mai multe informatii in ceea ce priveste separarea .Insa nici chiar daca dorim sa platim aceasta suma nu putem sa ne separam pentru ca nu ni se da aprobare de catre noua administratora de bloc.Eu nici nu am vazut-o vreodata unde platesc banii eu mereu am vazut pe altcineva.Zvonuri sant ca ar mai avea peste 50 de administratii de bloc este de meserie avocat si consider ca asta nu este un motiv de a crede ca noi santem prosti care crede tot.Dorim sa stim daca aceasta persoana are dreptul sa ne oblige sa dam suma furata daca are dreptul sa ne oblige sa nu ne separam de celelalte scari ????In cazul in care putem sa ne separam ce trebuie facut??? :rtfm:
Cu siguranta obligatiile de plata provin din contractele angajate de ASOCIATIE cu furnizorii si acesta este temeiul obligatiei dvs. Aceasta nu inseamna ca nu puteti trage la raspundere persoanele care au facut parte din comitetul executiv al asociatiei pentru faptele administratorului, ei la randul lor trebuind sa traga la raspundere persoana care a indeplinit functia de administrator.
Exista si posibilitatea de a va separa in conditiile in care se stabileste cota parte pe care trebuie sa o plateasca persoanele care se separa, respectiv sa o achite fata de asociatia existenta sau sa o preia ca datorie in noua asociatie.
Orice impunere suplimentara de bani ,trebuie temneinic justificata;in cazul dvs cel putin o verificare a comisiei de cenzori care sa ateste existenta de prejudiciu material
Prejudiciul material in fapt nu se datoreaza exclusiv administratorului care este simplu angajat ci si reprezentantilor legali ai asociatiei ,care au limita de competenta sa verifice legalitatea activitatii acestuia
Puteti sa demerati procedura infiintari de asociatiei noua in conformitate cu L nr 230/2007
Va puteti separa, cu conditia sa intelegeti ce vreti sa faceti si sa nu va luati dupa zvonuri.
In primul rand un administrator este un angajat. El NU reprezinta pe proprietari si nu poate impune proprietarilor sa faca sau sa nu faca ceva, orice.
Intai de toate trebuie sa va lamuriti cine a hotarat si in ce mod sa se plateasca suma de 800 lei. Daca s-a hotarat in adunarea generala trebuie sa vedeti pe baza caror calcule s-a ajuns la aceasta suma.
Trebuie s-o platiti numai daca aceasta este ca urmare a unei hotarari a vreunei adunari generale a asociatiei din care faceti parte, hotarare consemnata intr-un proces verbal.
In al doilea rand, ca sa va separati de asociatia actuala trebuie sa planuiti a avea un comitet, un presedinte, sa stiti pe cine angajati ca administrator, ca nu puteti sa vreti sa va separati si apoi sa nu vrea nimeni sa se ocupe de cei care s-au separat.
Separarea presupune inainte de toate sa aveti toate utilitatile pe bransamente separate de restul scarilor, adica sa aveti contoare de bransament la apa calda, apa rece, gaze, caldura, electrica.
Daca nu aveti bransament separat, atunci faceti-va intai de toate acest bransament pentru ca altfel furnizorul respectiv nu va da acordul necesar infiintarii asociatiei de proprietari.
Furnizorul trebuie sa emita factura pe asociatia nou creata, deci trebuie sa aiba un contor pe care sa citeasca consumul acelei asociatii.
Daca indepliniti aceaste conditii puteti sa va ocupati si de separarea scarii din asociatia actuala si infiintarea unei noi asociatii. Nu va trebuie acceptul nimanui in afara de cel al proprietarilor din scara dv.
Deci nu aveti nevoie de acceptul noii administratore sau al presedintelui de la asociatia actuala.
Printre actele de separare exista si un proces verbal in care sunt consemnate valorile fondurilor existente, aferente apartamentelor de pe scarile care doresc separarea, soldul din casa, situatia restantelor, semnat de asociaitia veche cu cea noua. Ideal este ca la monentul demararii procedurilor de infiinatre a noi asociatii, pe langa bransamente, sa nu aveti nici un fel de restante la furnizori.
Din pacate toata lumea invinuieste pe toata lumea, toti vorbesc pe la colturi si nimeni nu vrea sa se implice in activitatea de coordonare si verificare a asocitiatiei. Viata la comun intr-un condominiu implica si anumite responsabilitati.Trebuie abandonata purtarea de a nu te intreresa ce se intampla in asociaitie(majoritatea proprietarilor considera ca nu au nici o obligatie ci numai drepturi) iar atunci cand se convoaca o Adunare generala e bine de mers acolo si transate toate ptoblemele, chiar daca acest lucru presupune nervi, multa rabdare. Pentru cei ce se implica si vor sa fie totul ca la carte nu vor fi felicitari ci "muscaturi". Tocmai din acesta cauza se naste lehamitea de ate implica in coordonarea si verificarea asociaitiei.
Gestiunea administratie si verificarea acesteia trebuie facuta cu responsabilitate, iar comitetul si comisia de cenzori trebuie sa aiba membrii competenti.