O firma a achizitionat diverse componente in vederea asamblarii unui calculator. Deocamdata sunt inregistrate ca obiecte de inventar. Acum trebuie sa le transfer in gestiunea de materiale consumabile pt ca acest calculator va fi produs si utilizat in firma, la compartimentul fin-contabil. Cheltuielile efectuate pana in prezent sunt < 1800 lei, deci nu-l pot incadra la mijloace fixe.
Astfel, voi face urmatoarele inregistrari:
3028 = 303 (nota de transfer)
6028 = 3028 (bon de consum)
La finalizarea procesului:
345 = 711 (deviz)
303 = 345 (nota de transfer)
D 8035
Firma are ca obiect de activitate productia de mobila. Pt materialele necesare "productiei" calculatorului am dedus TVA. Nefiind in conformitate cu obiectul de activitate al firmei, aceasta operatiune ma obliga la colectarea TVA?
De asemenea, monografia pe care as vrea sa merg in cazul in care se mai adauga cheltuieli (exista posibilitatea de a depasi limita de 1800 lei) ar fi urmatoarea:
3028 = 401
4426 = 401
6028 = 3028
231 = 722
si receptia (proces verbal)
2132 = 231
Ma intereseaza atat obligativitatea colectarii TVA cat si corectitudinea inregistrarilor. Va multumesc.
In situatia in care inregistrati calculatorul ca obiect de inventar,inregistrarile contabile sunt urmatoarele: %3028 si 4426=401;6028=3028;303=758;603=303 si D 8035.Pentru inregistrare ca mijloc fix inregistrarile contabile sunt corecte.
Nu aveti obligatia colectarii TVA.
Achizitie mouse
florisp2009
Buna ziua,
va rog sa-mi spuneti care este inregistrarea contabila pentru o achizitie de mouse, avand in vedere ca :
- nu se poate mari valoarea mijlocului ... (vezi toată discuția)