avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 721 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... modalitati de decontare plati p.f.
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

modalitati de decontare plati p.f.

Au fost efectuate lucrări de reparații la ușa de acces în bloc de către un proprietar din cadrul asociației de proprietari. Materialele necesare au fost aprovizionate de către administrator pe baza de bonuri s-au chitanțe fiscale. Cum trebuie sa procedeze administratorul pentru a justifica cheltuielile efectuate pentru aprovizionarea materialelor, scăderea acestora din gestiune și mai ales care ar fi forma de justificare a plății efectuate către persoana care a efectuat lucrarea? Un proces verbal al comitetului executiv, al comisiei de cenzori, a unei comisii care a verificat cantitatea și calitatea lucrărilor executate și care au stabilit valoarea prestației executate și sa propună scutirea de la plata fondului de reparații a persoanei care a efectuat lucrările de reparații în cuantumul sumei stabilite de către comisie, se poate? Exista reglementari în acest sens?
Mulțumesc mult!
Cel mai recent răspuns: bibinelu , utilizator 20:48, 30 Noiembrie 2010
Comitetul executiv in baza raportului de necesitatea va dispune incheierea de contract prestari servicii
Se poate face o conventie de prestari servicii pentru manopera, semnata de persoana care a prestat si de presedintele asociatiei de proprietari.
Administratorul poate scadea cheltuielile cu aceasta lucrare prin bonurile si chitantele, dar si prin aceasta conventie prestari servicii care poarta semnatura si stampila presedintelui.
Mulțumesc foarte mult pentru răspuns!
Presedintele asociatiei, in urma unui referat facut de catre administrator, incheie un contract civil cu acel vecin care a executat lucrarea. In contract se prevede suma nregociata pentru executarea lucrarii si impozitul de virat la stat.
Se face plata din casierie pe baza unei "dispozitii de plata", conform legii (formular). Se mai poate intocmi un mic stat de plata cu suma bruta si impozitul aferent in asa fel ca executantul sa semnezae pentru suma primita in mana. Ori dispozitia de plata ori statul de plata se anexeaza la registrul de casa de unde se iau banii. Tot din casa se scad prin inregistrare toate chitantele de procurare a materialelor.
Se face de catre administrator o situatie de lucrari sau un decont de cheltuieli care se aproba de presedinte (se discuta in comitet).
Acest document cuprinde explicatia a ceea ce s-a facut si se anexeaza la el contractul. Se aduna acolo toate sumele de pe chitante prin care s-au platit materialele si valoare dispozitiei de plata sau a statului de plata, inclusiv impozitul.
Toata aceasta cheltuiala se repartizeaza pe lista de plata proprietarilor pe cota indiviza de proprietate, inclusiv proprietarului care a muncit.
Nu incercati compensari si alte artificii ca va incurcati, o sa aveti si discutii cu ceilalti vecini, nu puteti plati impozitul la stat...
Ultima modificare: Marți, 30 Noiembrie 2010
Adriantot, moderator
Mulțumesc foarte mult pentru răspunsul clar și documentat.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Zilieri ursulina ursulina Bună ziua! Sunt ad-tor de asociaţie. Am avut nevoie de cineva care să desfunde o coloană de evaluare apă pluvială. Am găsit un vecin care s-a oferit, a ... (vezi toată discuția)
Tragerea la raspundere a administratorului in cazul unei ``reparatii cu costuri si calitate indoielnica`` Conrad Conrad Din fondul de reparatii al blocului s-a efectuat o plata de x ron catre o persoana fizica autorizata(cunostinta a administratorului) pentru o reparatie la ... (vezi toată discuția)
Plata intretinerii contra lucrari executate in bloc migaste migaste buna ziua, sunt administrator la un bloc si am o intrebare: pe baza caror documente justificative pot opera in contabilitate incasarea unei intretineri ... (vezi toată discuția)