avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 478 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Amenajari de terenuri ?
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Amenajari de terenuri ?

Buna,
Va rog, am nevoie de ajutor...

In 2006, firma a primit in comodat un teren pe care urma sa construiasca sediul firmei ( durata de folosinta din contractul de comodat este pe toata durata de viata existentei constructiei).

In 2006 - 2007 s-a facut proiectul, s-a platit autorizatia, cheltuielile totale au fost intregistrate pe cheltuieli la vremea respectiva, am avut apoi un control de la finante in urma caruia s-au inregistrat aceste cheltuieli pe ct. 231 imob in curs.

Intrebarea mea este: nu este vorba aici despre "amenajari de terenuri" ct. 2112 ? si nu despre ct. 231?

Si, in cazul in care trebuie puse pe ct. 2112 , le amortizez pe o durata de 10 ani? Dat fiind faptul ca in contract nu este specificat clar durata comodatului si deocamdata s-a oprit acest proiect....

Multumesc,
Maria
Cel mai recent răspuns: smart accounting business srl , Contabil 12:49, 9 Martie 2008
Nu, e foarte bine ct. 231. Clasa de conturi 211 se refera la terenuri, ori terenul il aveati deja in folosinta. Ca atare cheltuielile se presupune ca s-au realizat cu constructia, terenul folosindu-l in mod gratuit. De asemnea, faceti diferenta intre "a amenaja" si "a construi". Mai mult, terenul in comodat nu poate fi amenajat, neapartinandu-va, inafara cazului in care aveati o clauza speciala in acest sens in cotractul de comodat.
e corect 231. Pentru amortizare...trebuie sa mai astepti..ca sa fie facut proces verbal de receptie finala..trebuie stabilita o valoare impozabila (pentru care se platesc impozite locale la administratia publica) si trebuie inregistrata in contabilitate ca si mijloc fix amortizabil liniar.
În aplicarea prevederilor lit. c) a alin. (11) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, amortizarea fiscală a cheltuielilor cu investiţiile efectuate la mijloacele fixe concesionate, închiriate sau luate în locaţie de gestiune, se calculează pe baza perioadei iniţiale a contractului, indiferent dacă acesta se prelungeşte ulterior, sau pe durata normală de utilizare rămasă, potrivit opţiunii contribuabilului, începând cu luna următoare finalizării investiţiei
deci...voi ati construit sediul...din cate am inteles...inainte exista doar terenul???

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Amortizarea amenajarilor de terenuri Emilia Tofan Emilia Tofan Buna ziua, Cazul meu este urmatorul: In anul 2008 se achizitioneaza prin contract vanzare - cumparare un teren. In acest contract se mentioneaza ca valoarea ... (vezi toată discuția)
Ce intra in categoria amenajare teren sacko sacko Buna, S-au efectuat urmatoarele lucrari de amenajare teren pentru parcare TIR-uri, respectiv: 1) imprejmuire platforma 2) betonare platforma + realizare ... (vezi toată discuția)
Cheltuieli amenajare vasile2009 vasile2009 Cum se inregistreaza cheltuielile efectuate cu amenajarea sediului de catre o firma cu contract de comodat? proprietarul este persoana fizica. S-a ... (vezi toată discuția)