avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 540 soluții astăzi

Marți, 11 februarie, are loc evenimentul: Negocierea colectivă - Alegerea reprezentanților angajaților și provocările practice. Participă →

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Pensie de urmas
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Pensie de urmas

Mama are o pensie de urmas in valoare de 90 RON. Potrivit legii 225 din 2007 are dreptul la majorari?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 19:01, 18 Martie 2008
Am scoala postliceala de laborant si lucrez ca laborant, ce salariu de incadrare ar trebui sa am conform noilor legi? Mentionez ca am doar 540 ron.
Sunt multe lacune in intrebarea dumneavoastra: 540 ron net? brut?
Sunteti incadrata intr-o institutie publica? O societate privata? Sunteti incadrata pe un post care solicita ca si nivel de educatie scoala postliceala?
Teoretic, conform Contractului colectiv de munca unic la nivel national situatia se prezinta dupa cum urmeaza:
"Art. 40. - (1) Se stabilesc următorii coeficienţi minimi de ierarhizare, pentru următoarele categorii de salariaţi:
b) personal administrativ încadrat în funcţii pentru care condiţia de pregătire este:
1. liceală = 1,2,
2. postliceală = 1,25; "
Ceea ce inseamna ca ar trebui sa aveti un salar de 625 ron.
Daria_Desiree a scris:

Am scoala postliceala de laborant si lucrez ca laborant, ce salariu de incadrare ar trebui sa am conform noilor legi? Mentionez ca am doar 540 ron.

Potrivit art.40 din CCMN pe anii 2007 - 2010 salariul minim pentru dvs trebuie sa fie 625 lei.
Daca lucrati intr-o unitate bugetara atunci salariul dvs de incadrare este stabilit prin act normativ - OG sau HG.
Salariul de incadrare este de 540 ron. Salariul brut depaseste 540 ron, cu sporul de vechime si spor pt conditii deosebite de munca. Sunt incadrata intr-un post care necesita scoala postliceala - laborator statie de epurare.