avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 736 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Fondul de rulment constituire si utilizare.
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Fondul de rulment constituire si utilizare.

Buna ziua

Intentionam sa creem un fond de rulment in asociatia noastra.Acum ca am devenit asociatie si am devenit legali vrem sa facem lucrurile cit mai corect.
Inca nu s-a facut transferul de la vechea conducere (o persona care era si presedinte si administrator care are toate calculele numai in computer fara nici un jurnal dar era corect) dar urmeaza.

Pana acum nu a fost creat un fond de rulment dar exista o rubrica lunara SAL Administrator 350lei care erau stransi dupa cota indiviza si nu ii lua nimeni ci intrau in contul de la banca.Banii au fost utilizati luna de luna pentru acoperirea celor care nu au platit.

Va intreb cum ar trebui procedat intrucat dupa citirea urmatorei explicatii de la FAPR numai inteleg nimic.
[ link extern ]
Cum adica sa nu platesc factura cu banii altora?

As avea o rugaminte catre domnii moderatorii ca alaturi de documentatii specifica cu documete utile sa fie si diverse definitii care sunt convinse ca vor fi mai bine explicate decat mai sus si poate modul de repartizare a diferitelor cheltuieli sau in unele cazuri variantele de repartizare unde se permit mai multe in functie de situatie.(de ex la repartizarea diferentelor de apa ).

Sunt convins ca o sa arate mai bine ca aici [ link extern ] /
Multumesc!!


Ultima modificare: Miercuri, 1 Decembrie 2010
w_v_w_v, utilizator
Cel mai recent răspuns: w_v_w_v , utilizator 03:43, 3 Decembrie 2010
Toate explicatiile le gasiti inLegea 230/2007 legea asociatiilor de proprietari .Cumparati brosura care cuprinde aceasta lege, regulamentul de apliocare a legii, legea contabilitatii, modele de registre etc .
Pentru intelegerea,cunoasterea modalitatii de calcul cheltuieli ,analizati cu atentie HG nr 1588/2007 ,care la art 24 stabileste modalitatea de calcul fond rulment-constituire+utilizare ,iar cap III sectunea 1 precizeaza repartizarea cheltuielilor functie de
- rezultate din intretinerea /repararea si exploatarea condominiilor,
- numar de persoane.,
- consumuri individuale
-cota parte indiviza
-pe beneficiari
-consumatori tehnici
Va intreb cum ar trebui procedat intrucat dupa citirea urmatorei explicatii de la FAPR numai inteleg nimic.
[ link extern ] ...
Cum adica sa nu platesc factura cu banii altora?

Mai precis ma refeream la textul urmator de la FAPR:

ATENTIE ! Fondul de rulment apartinand unui proprietar nu poate fi folosit
pentru alt proprietar in scopul platii unor facturi decat cu acordul acestuia.
Altfel se considera un credit facut de catre o persoana (administratorul,
contabilul) sau un grup de persoane (Comitetul Executiv, Adunarea Generala)
fara sa existe o cerere (din partea restantierului) si un acord (din partea
proprietarului bun-platnic) pentru acordarea acestui imprumut. Pentru un
imprumut nelegal facut si neachitat ulterior de restantier, asociatia va fi nevoita
sa initieze actiune in justitie situatie in care daca nu se poate recupera, in final,
debitul respectiv, raspunzatoare se face persoana care a efectuat plata facturilor
si pentru restantieri. Normal si legal, daca nu exista formele legale de creditare
(imprumut), este ca facturile sa fie platite partial adica numai sumele care au fost
incasate de la proprietarii bun-platnici, insistand la casieriile furnizorilor sa
primeasca orice sume de bani pentru ca nu au nici o baza legala care sa le
interzica incasarea partiala a facturilor. Daca plata se face prin ordin de plata
atunci plata partiala se face mai usor..
Ultima modificare: Miercuri, 1 Decembrie 2010
w_v_w_v, utilizator
Dvs intentionati sa desfasurati calitatea de administrator imobile?
Documentele, formularele prezentate in Manualul editat si prezentat pe site-ul FAPR sunt, majoritatea, elaborate in baza legii 114/1966 si HG 400/2003. Intre timp a aparut legea 230/2007 si HG 1588/2007 care aduce unele modificari iar unele documente nu au mai fost modificate.
Totusi acestea sunt relativ bune ca formulare, documente dar trebuiesc adatate conform legilor actuale "pe ici pe colo".
Concret la fondul de rulment prezentarea de acolo este aproape corecta daca nu citici si ceea ce este in chenar. Acele sunt doar consideratiile cuiva si nu corespund cu prevederile legale cel putin actuale.
Despre fondul de rulment gasiti aici pe forum multe dezbateri din care va puteti lamuri.
Dar puneti o intrebare clara, concret si incercam sa o lamurim.

O prima incercare la nedumerirea dv: daca fiecare proprietar a depus la asociatie o suma echivalenta cu intretinerea lunara din acea suma platiti facturile la furnizori, salariile, acoperiti cheltuielile gospodaresti zilnice...
Daca unii proprietari raman restantieri cateva luni sigur ca nu aveti de unde plati toate facturile la furnizori sau o sa platiti doar partial aceste facturi. Asa ca o sa aveti restante fata de furnizori. Acestia apl;ica penalizari. Asociatia aplica penalizari proprietarilor care au restante.... Asa ca intr-un fel si acele consideratii facute de FAPR sunt logice in sensul ca oricum nu aveti cum sa platiti din fondul de rulment restantele de luni de zile ale altor proprietari pentru simplu motiv ca nu va mai ajung banii si nu pentru ca nu aveti voie sa platiti.
Bugetul unei asociatii este ca orice buget, adica o punga cu bani (termenul vine din limba engleza unde buget = punga; un fel de punguta cu 2 bani). Indiferent ca acesti bani sunt in casierie sau in contul banacar, din acestia se fac platile catre furnizori, prestatori de servicii, salariati, taxe la buget..., fara a tine cont de unde au intrat banii in acest "buget". V-am dus un pic spre contabilitate si trezorerie dar nu gasesc alti termeni ca sa va fac sa intelegeti.
Oricum, puneti intrebari concrete si ne lamurim impreuna.

Alte discuții în legătură

Fond de rulment man4pot man4pot Buna ziua As avea cateva nelamuriri cu privire la fondul de rulment si va solicit cateva detalii : Este obligatoriu ca proprietar de apartament sa ... (vezi toată discuția)
Folosirea fondului de reparatii pentru plata facturilor restante avramionel avramionel fondul de reparatii la asociatiile de proprietarii poate fi folosit de catre asociatie pentru plata facturilor restante? la asciatia nr 21 craiovita noua din ... (vezi toată discuția)
Cum se poate folosi fondul de rulment? gabrielab28 gabrielab28 Buna ziua, va rog sa-mi spuneti exact cum la ce anume se poate apela la fondul de rulment al asociatiei de locatari? daca se poate utiliza si pentru ... (vezi toată discuția)