ART. 24
(1) În scopul asigurarii fondurilor necesare pentru plati curente, asociatia de proprietari
stabileste cuantumul si cota de participare a proprietarilor la constituirea fondului de
rulment. De regula, fondul de rulment se dimensioneaza astfel încât sa poata acoperi
cheltuielile curente ale condominiului la nivelul unei luni calendaristice. Stabilirea
cuantumului se face prin echivalare cu suma care a fost necesara pentru acoperirea
cheltuielilor lunare înregistrate de asociatia de proprietari în anul expirat, la nivelul lunii
cu cheltuielile cele mai mari, majorate cu rata inflatiei, iar în cazurile asociatiilor de
proprietari nou-înfiintate, prin constatarea si însusirea experientei în domeniu a unor
asociatii de proprietari echivalente ca marime.
(2) Fondul de rulment se constituie prin plata anticipata a cotei ce revine fiecarui
proprietar, potrivit hotarârii adunarii generale a asociatiei de proprietari, iar reîntregirea
fondului de rulment se face lunar, prin plata sumelor afisate pe lista de plata. Pentru
încasarea fondului de rulment, casierul asociatiei de proprietari elibereaza chitanta
personalizata separata.
(3) În situatiile în care, prin contractul de închiriere încheiat cu proprietarul, chiriasul se
obliga sa participe la plata cheltuielilor curente ale condominiului în care locuieste, acesta
va participa si la formarea fondului de rulment.
(4) Fondul de rulment încasat se poate restitui în situatiile de schimbare a domiciliului
sau a dreptului de proprietate, daca prin actele de transmitere a dreptului de proprietate sau
a folosintei locuintei nu se stipuleaza altfel, precum si în situatiile în care cheltuielile
lunare scad conform deciziei comitetului executiv, la cererea proprietarului
fondul de reparatii la asociatiile de proprietarii poate fi folosit de catre asociatie pentru plata facturilor restante?
~ final discuție ~