Am o datorie pe care compania de cablu [x] o cere, desi serviciul din contract (cablu TV digital) nu a fost furnizat.
Primul lucru pe care l-am cerut de la ei a fost sa-mi demonstreze ca au furnizat serviciul (a fost instalat un receiver digital, cu cartela, care este legat in retaua lor etc), mai ales ca tipul de serviciu este mai mult de tipul retea de calculator decat simplu cablu si deci au log-uri cu IP-ul receiverului si traficul efectuat.
Raspunsul a fost paralizant: "o sa vedeti ca avem dreptul sa luam banii, chiar daca nu putem demonstra..furnizrea serviciului etc etc.
Apoi i-au pus pe cei de la compania [y] (recuperatori de datorii) sa ma sune si sa-mi ceara banii (macar o parte din ei, stiti ... etc etc)
Intrebarile sunt trei:
1) In instanta, compania de cablu [x] trebuie sau nu sa demonstreze ca au furnizat serviciul?
2) Recuperatorii de la compania [y] sa inregistreze convorbirile telefonice cu mine fara acordul meu? Daca nu au dreptul: i)ce sanctiuni ii pasc pe recuperatori si ii) am dreptul sa cer stergerea lor?
3) care sunt legile care guverneaza cele doua situatii : cea cu compania de cablu [x] si cea cu recuperatorul [y]?
Am omis intentionat numele celor doua companii, ca sa nu se spuna ca le fac reclama negativa; deocamdata doar verific care imi sunt drepturile, pentru ca am senzatia ca se produce un abuz aici, provenit din atitudinea suverana a companiei de cablu, care stie ca "daca cere, i se va da".
Puteti face o reclamatie la ANPC dar am unele retineri.
Daca sunteti persoana fizica totul este ok daca nu slabe sanse.
In speta se discuta Legea 363/2007- privind practicile comerciale incorecte si OG 21/1992- privind protectia consumatorilor.
1) Compania furnizoare de serviciu trebuie sa demonstreze faptul ca emitea semnal ( fiind in sarcina dvs. ca in cazul in care aveti unele probleme cu receiverul digital sau alte probleme de natura tehnica ce nu tin de ei sa ii notificati ( asa cum scrie in contract ) de regula este telefonic si primiti un nr de inregistrare.
2) Toate contractele de furnizare cablu -tv, internet , etc au prevazuta Legea nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si fac mentiunea ca in caz de neplata vor trimite creanta la o societate de recuperare debite.
3) In niciun caz nu se vor folosi in instanta de inregistrarile audio de la firma de recuperare ci de cele catre furnizorul de servicii care prin acceptarea dvs. de a continua convorbirea va dati acordul de a fi inregistrata si asta doar daca este cazul.
Buna ziua !
1. Conform art. 1169 C. civ. “cel ce face o propunere in fata judecatii trebuie sa o dovedeasca”.
2. Orice interceptare a convorbirilor telefonice in afara prevederilor c.p.p. sau fara acceptul dumneavoastra expres constituie savarsirea infractiunii de "violarea secretului corespondentei", fapta prevazuta si pedepsita de art. 195 c.p.( in cazul dumneavoastra alin.(2) al acestui articol).
3. Ca legi generale codul civil si codul penal, iar ca legi speciale: Legea 296/ 2004 republicata si actualizata , codul consumatorului, Legea nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
si libera circulatie a acestor date, ORDIN nr.345 din 10 septembrie 2001
al ministrului comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei privind autorizarea şi furnizarea serviciilor de telecomunicaţii liberalizate si Legea telecomunicaţiilor nr. 74/1996 actualizata.
Cu stima !