Va rog sa imi spuneti daca institutiile statului sunt obligate sa raspunda in scris unei cereri prin care se solicita o informatie (in speta Casa Judeteana de Pensii unde cer informatii despre stadiul in care se afla un dosar de pensie in urma depunerii cereri de acordare a pensiei - deoarece nu ma pot deplasa la sediul institutiei).
Daca se poate sa imi spuneti ce lege ii obliga sa raspunda la aceeste cereri(daca exista o asemenea lege) si ce pot face in cazul in care nu primesc nici un raspuns.
Va multumesc !!!
OG nr.27/2002 prevede ca, autoritatile sau institutiile publice care sunt obligate sa comunice raspuns petitionarului in termen de 30 de zile de la data inregistrarii petitiei cu posibilitatea prelungirii acestui termen cu cel mult 15 zile.
Constituie abatere disciplinara si se sanctioneaza conform disp L nr 188/1999 privind statutul functionarilor publici sau dupa caz,potrivit legislatiei muncii urmatoarele fapte
a) nerespectarea termeneului de solutionare a petitiilor
Orice persoana care se considera vatamata intr-un drept al sau ori intr-un interes legitim, de catre o autoritate publica, printr-un act administrativ sau prin nesolutionarea in termenul legal a unei cereri, se poate adresa instantei de contencios administrativ competente, pentru anularea actului, recunoasterea dreptului pretins sau a interesului legitim si repararea pagubei ce i-a fost cauzata - art.1 aln.1 din Legea nr.554/2004.