Bua seara,
Va expun o situatie si va rog ajutati-ma cu u raspus
La o istitutie publica s-a dat unui agajat ni data de 30.11.2010 decizie de incetarea cotractului de munca cf. art. 65 (alin 1 si 2) si art 73 din Lg.53/2003 incepand cu data de 15.12.2010.In aceeasi decizie se precizeaza Avizul ANFP, desi persoana nu este fuctionar public.In unitate in organigrama sunt 2 posturi petru aceeasi functie, ambele fiind ocupate.Vreau sa stiu daca este legal sa fie persoana chemata la resurse si pusa sa semeze de luare la cunostinta, care a fost criteriul de alegere, lucreaza in institutie din anul 2000, a fost tot timpul apreciat cu calificativul de FB, iar colegul care a ramas lucreaza din 2008. Va rog sa-mi spuneti daca este corecta periada de 15 zile calendaristice pentru preaviz, daca se poate depune contestatie si actionare in instanta. In decizie scrie sa se adreseze in contencios administrativ, fara a prevedea un termen si fara a tine cont de faptul ca este personal contractual si nu functionar public.Se poate depune o contestatie privind erorile din decizie si daca persoana ar fi trebuit sa fie notificata in prealabil.
Va multumesc si astept raspusul d-voastra cat mai repede
Buna seara !
Perioada minima de preaviz este de 15 zile lucratoare .
In legatura cu modalitatea in care s-au efectuat disponibilizarile , in baza OUG 63/2010 , este stiut faptul ca nu exista niciun fel de criteriu prevazut de lege , fiind lasat la latitudinea ordonatorului principal de credite acest aspect .
Impotriva deciziei de incetare a CIM depuneti actiune la instanta de contencios administrativ in termen de 30 de zile de la comunicarea actului administrativ ... Trebuie verificat actul administrativ atat in ceea ce priveste partea de legalitate , cu accent pe motivatia efectuarii acestui demers .