Speta in cauza. Personalul care deserveste asociatia de proprietari este format din : presedinte, cenzor, administrator, contabil si casier, instalator si jurist. Presedintele este persoana activa, incadrata cu Contract de mandat la o companie privata de asigurari. Vrem sa stim cum il putem incadra si ce taxe plateste la stat. Ceilalti sunt pensionari cu vechime completa. Vrem sa stim cum ii incadram si care sunt taxele ce trebuiesc platite la stat, ( administrator, contabil si casier, cenzor, jurist si instalator). va multumim
Presedinte+cenzor=contract de mandat
Administrator=contract de administrare,sau la persoana fizica CIM
Casier,contabil=contract prestari servicii
Pentru lamuriri parcurgeti cu atentie L nr 230/2007 si HG nr 1588/2007
@virgilc,
Sa fac si eu o adaugire sau clasificare. In general persoanele alese dintre membrii asociatiei in cadreul adunarii generale, prin vot, pot sa-si desfasoare activitate pe baza unui contract de mandat. Persoanele din afara asociatiei sau chiar din asociatie dar care nu au fost alese de adunarea generala, pot sa-si desfasoare activitate pe baza de contract de munca sau de contract civil.
Impozitul de 16% se retine tuturor celor ce sunt platiti.
Contributiile (cas, cass, itm, somaj..) se retin si se platesc in functie si de situatia fiecaruia in parte (sursa unica de venit sau nu, somer in plata, pensionar...).
Dar aveti dupa cum vedem o garnitura completa din care fac parte 3 specialisti. Administratorul trebuie sa stie bine cel putin prevederile legii 230 si HG 1588/2007, unde sunt si unele precizari cu privire la intrebarile dumneavoastra.
Cenzorul trebuie sa cunoasca tot ce tine de contabilitate si legislatie financiar-contabile, legislatia muncii, taxe si impozite...
Juristul iar cred ca nu poate fi jurist fara a cunoaste si asi asuma, ca si cenzorul aplicarea practica a legii in asocaitia dv.
Acestia 3 trebuie sa studieze legislatia si sa decida modalitatea prin care asociatia colaboreaza cu fiecare persoana platita, asumandu-si raspunderea pentru decizia lor.
Cum pot sa evit alergatura care apare datorita angajatilor administratutiei (Femeie de servici,fochist, etc.) respectiv impozite , sanatate si alte declaratii.
Contributiile (cas, cass, itm, somaj..
M-am gandit ca sa fac contract cu un PFA si acesta imi emite o factura (care cuprinde salariul femeii de servici de ex +16 %,al administratorului +16 %).
PFA respectiv nu e platitor de tva.
E vreo problema cu solutia gasita de mine.?
Alte solutii??
Se poate aplica aceasta solutie gasita si de institutiile publice.
Nu stiu daca acestea au inventat-o dar au aplicat-o si-o mai aplica inca. Se numeste "externalizarea serviciilor".
Se cauta o firma, societate comerciala cu care se incheie un contract de prestari servicii incluzand curatenia, intretinerea si exploatarea centralei termice, intretinerea instalatiilor sanitare... Acest furnizor de servicii emite factura lunar pentru serviciile efectuate. Prin intelegere acesta angajeaza femeia de serviciu, instalatorul, fochistul pe care-l aveti acum si le da el salarii...
Acum suntem in tratative cu o asemenea firma prin care noi vrem sa externalizam curatenia in asociatie prin preluarea celor 2 femei de serviciu pe care le avem si angajarea lor la acea firma.
Nu stiu daca se poate si printr-un PFA., cum spuneti dumneavoastra. Cei care se pricep la PFA ar trebui sa ne spuna daca acestia au voie sa angajeze personal.
@adriantot
Multumesc pentru raspuns.
Prin PFA nu platesc decat 16%.in plus fata de cat dadeam pana acum.
La externalizare platesti toate cotizatiile enumerate mai sus de dv + alergatura lor.