Va rog sa ma lamuriti cu urmatoarele probleme:
Contabilului dintr-o Asociatie de proprietari ii revine in exclusivitate atributia de a opera in revisal?Persoana desemnata de pesedintele asociatiei pentru a opera in revisal poate fii numai contabilul care tine contabilitatea in partida simpla?Aceasta persoana nu trebuie sa aibe si cunostinte de resurse umane? Din cate stiu eu nu tine de contabilitate ci de resurse umane.Contabilul poate fi sanctionat in urma unui control daca nu iregistreaza contractele de munca?
Va multumesc!
1. Numai daca are o decizie emisa ca fiind persoana desemnata pentru completarea si transmiterea Revisalului.
2. Persoana desemnata de pesedintele asociatiei pentru a opera in revisal poate fi orice persoana angajata a asciatiei sau se poate externaliza serviciul.
3. HG nr.500/2011 nu prevede nicio calificare profesionala a persoanei desemnata pentru completarea si transmiterea Revisalului.
4. Angajaorul este cel sanctionat , iar acesta se va putea indrepta impotrva persoanei responsabile de acest lucru.
Multumesc foarte mult pentru raspuns.
Am avut unele divergente cu presedintele Asociatie, spunandu-mi ca eu ca si contabil am obligatia de a ma ocupa de toate inregistrarile necesare intr-o asociatie de proprietari.
V-as ruga sa-mi mai spuneti, contractele de munca nu sunt obligatorii pentru angajatii asociatie (administrator/contabil/casier si femeie de serviciu), se mai pot face conventii civile ?
Legea nr.230/2007
Art. 32. - (1) Preşedintele asociaţiei de proprietari sau membrii comitetului executiv pot fi remuneraţi pe baza unui contract de mandat, conform hotărârii adunării generale a proprietarilor, la data adoptării bugetului anual de venituri şi cheltuieli.
..
Art.33 (2) Cenzorul sau cenzorii aleşi ai asociaţiei de proprietari pot fi remuneraţi pe baza unui contract de mandat, conform hotărârii adunării generale a proprietarilor, la data adoptării bugetului anual de venituri şi cheltuieli.
...
Norme aplicare a Legii nr.230/2007
Art.17 (5) Comitetul executiv poate angaja personal specializat pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin şi adoptă decizii asupra cuantumului salariilor, indemnizaţiilor, remuneraţiilor şi al eventualelor premieri care se acordă personalului încadrat cu contract individual de muncă sau în baza unei convenţii civile de prestări de servicii, în limita bugetului aprobat de adunarea generală.
Multumesc mult!
Totusi sunt nelemurita cu aceste conventii civile.
Am facut o cerere catre directorul ANAF, in care am solicitat sa ma instiinteze cum poate fi incadrat personalul asociatie, pentru a stii exact ce impozite am de platit. Si dansul mi-a raspuns: Administrator/contabil/casier si femeie de serviciu pot fi incadrati cu contracte de munca iar cenzorul si presedintele cu contract de mandat. Conventiile civile, doar pentru cei care presteaza un serviciu de cateva zile sau cateva ore. Sau nu am inteles eu bine din raspunsul dumneavoastra?
Daca interpretam toate dispozitiile legale in materie avem :
- presedintele poate fi remunerat in baza unui contract de mandat
- cenzorul poate fi remunerat in baza unui contract de mandat
- administrator/contabil/casier si femeie de serviciu pot fi incadrati cu c.i.m.
Dupa cum vedeti aceste situatii sunt facultative si nu obligatorii ...
Conventiile civile se incheie numai pentru activitati ocazionale si nu permanente ..
Impozit indemnizatii
aecobob
Buna ziua
In cadrul asociatiei de proprietari avem mai multe functii remunerate
(presedinte,administrator,cenzor,casier,oameni de serviciu,etc.).Pana acum ... (vezi toată discuția)