Ce acte si registre trebuie sa intocmeasca un administrator. Peste tot se spune "rapoartele cerute de lege" dar unde sunt acestea detaliate? Un control ce documente verifica? Va multumesc frumos.
Societatea trebuie tina, prin grija administratorului, un registru al asociatilor, in care se vor inscrie:
- numele si prenumele sau denumirea asociatilor;
- domiciliul sau sediul fiecarui asociat;
- partea fiecaruia din capitalul social;
- transferul partilor sociale sau orice alta modificare privitoare la acestea.
Registrul-jurnal - un document contabil obligatoriu in care se inregistreaza prin articole contabile, in ordine cronologica, operatiunile patrimoniale, prin respectarea succesiunii documentelor dupa data intocmirii sau a intrarii acestora in societate.
Registrul-inventar - document contabil obligatoriu in care se inregistreaza toate elementele patrimoniale de activ si de pasiv, grupate in functie de natura lor, conform posturilor din bilantul contabil, inventariate potrivit normelor legale.
Registrul "cartea mare" - document contabil obligatoriu in care se inscriu lunar, direct sau prin regrupare pe conturi corespondente, inregistrarile efectuate in registrul - jurnal, stabilindu-se situatia fiecarui cont, respectiv soldul initial, rulajele debitoare, rulajele creditoare si soldurile finale.
legea societatilor comerciale prevede Art. 198. - (1) Societatea trebuie sa tina, prin grija administratorilor, un registru al asociatilor, in care se vor inscrie, dupa caz, numele si prenumele, denumirea, domiciliul sau sediul fiecarui asociat, partea acestuia din capitalul social, transferul partilor sociale sau orice alta modificare privitoare la acestea.
(2) Administratorii raspund personal si solidar pentru orice dauna pricinuita prin nerespectarea prevederilor de la alin. (1).
(3) Registrul poate fi cercetat de asociati si creditori.
Restul registrelor sunt prevazute in legea contabilitatii. Preferabil este incheierea unui contract de prestari servicii contabile si de acestea se va ocupa contabilul pentru intocmire. Daca nu vedeti legea contabilitatii la Art. 10
(1) Raspunderea pentru organizarea si conducerea contabilitatii la persoanele prevazute la art. 1 revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii unitatii respective.
si CAPITOLUL III: Registrele de contabilitate
Art. 20
Registrele de contabilitate obligatorii sunt: Registrul-jurnal, Registrul-inventar si Cartea mare. Întocmirea, editarea si pastrarea registrelor de contabilitate se efectueaza conform normelor elaborate de Ministerul Finantelor Publice.
Art. 21
Registrele de contabilitate se utilizeaza în stricta concordanta cu destinatia acestora si se prezinta în mod ordonat si astfel completate încat sa permita, în orice moment, identificarea si controlul operatiunilor contabile efectuate.
Art. 22
Pentru verificarea înregistrarii corecte în contabilitate a operatiunilor efectuate se întocmeste balanta de verificare, cel putin anual, la încheierea exercitiului financiar, sau la termenele de întocmire a situatiilor financiare periodice.