avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 765 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... reziliere contract cu un provider de internet
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

reziliere contract cu un provider de internet

Buna ziua. Pun si eu in discutie urmatoarea situatie si as avea nevoie de un raspuns/parere. Am un contract la o firma de internet. Acum o luna de zile am fost notificat ca in urma reorganizarii firmei trebuie sa semnez un nou contract, Am fost si am semnat noul contrac, dupa ce vechiul contract care era pe un an de zile a fost reziliat de comun acord. Am fost , l-am semnat. Acest contract este tot pe un an de zile. De asemenea se precizeaza ca se prelungeste succesiv cu cate 12 luni daca nu se cere rezilierea lui cu minim 15 zile inainte de expirarea lui. La semnarea lui nu am beneficat de vreo oferta speciala, nimic, a fost doar un simplu contract. deocamdata nu am de gand sa renunt la serviciile lor dar citind pe acest forum toto felul de probleme avute de altii as dori sa stiu in ce conditiipot renunta la contract inante de expirarea lui la 12 luni (sa zicem sa renunt dupa 7 luni) in conditiile in care nu beneficiez de oferte speciale, In contractul lor este stipulat ca contarctul poate inceta : A) La expirarea termenului; B) Prin acordul ambelor parti; C) In caz de forta
majora; D) in cazul in care Clientul nu este de acord cu o eventuala crestere de pret solicitata de Furnizor; E) In alte conditii
permise de legile in vigoare. De asemnea nu este specificat nicaieri ca daca renunt mai devreme trebuie sa platesc contravaloarea lunilor ramasa pana la expirarea lui sau o alta taza de reziliere. Am auzit ca aceasta firma cere acest lucru (plata in avans a lunilor ramase) daca vreu sa renunt inante de termen. E normal asa? De ce ar trebui sa platesc lunile ramase daca nu beneficiez de vreo oferta speciala, mai mult e normal sa se prelungeasca automat cu cate 12 luni? Daca eu as veni in luna 13 am inteles ca ar cere contravaloarea a 11 luni ramase.
In conluzie: daca in contract nu se specifica clar ca trebuie sa platesc in avans o taxa de reziliere echivalenta nr de luni ramase pana la incetarea contractului , sunt indreptatiti sa-mi ceara acest lucru?Pot ei sa motiveze cererea lor conf legii 161/2010 care face referire la "justa despagubire" ?
Cel mai recent răspuns: ContSters158230 , utilizator 09:57, 13 Decembrie 2010
Avand in vedere faptul ca nu ati beneficiat de niciun avantaj ( oferta, promotie, etc ) puteti face o reclamatie la OPC privind aplicarea legislatiei din domeniul protectiei consumatorilor.
Astfel aveti Legea 193/2000 - clauzele abuzive
Totodata privind notificarea pe care o solicita operatorul la terminarea perioadei contractuale incalca OG 21/1992- respectiv Art. 10. - Drepturile consumatorilor, la încheierea contractelor, sunt:

i) de a fi notificaţi cu 30 de zile înainte de data la care contractul se prelungeşte în mod automat pentru o perioadă de timp determinată sau nedeterminată, în vederea formulării în scris de către consumator a unei opţiuni de prelungire a valabilităţii acestuia.
Astfel ei sunt obligati sa va notifice inainte de perioada contractata.
In care lege este specificat ca la un contract trebuie oferite consumatorului “oferte speciale”, “avantaje” sau altele? In nici una.

Care din clauzele enumerate de luciandan este abuziva?

A) La expirarea termenului;
B) Prin acordul ambelor parti;
C) In caz de forta majora;
D) in cazul in care Clientul nu este de acord cu o eventuala crestere de pret solicitata de Furnizor;
E) In alte conditii permise de legile in vigoare.

Daca una din acestea, sau alta clauza este abuziva atunci se aplica Legea 193/2000
Art. 6. - Clauzele abuzive cuprinse in contract si constatate fie personal, fie prin intermediul organelor abilitate prin lege nu vor produce efecte asupra consumatorului, iar contractul se va derula in continuare, cu acordul consumatorului, numai daca dupa eliminarea acestora mai poate continua.

D-le danlucian, v-ati asumat prin semnatura toate drepturile si obligatiile contractuale, aveti obligatia sa le respectati si d-voastra si comerciantul.

Puteti rezilia cu incetarea inainte de termen, fara sa platiti nici o taxa, doar daca
- comerciantul nu isi indeplineste obligatiile contractuale
- comerciantul modifica clauzele contractuale (pret, calitate, alte conditii), precum este stipulat la punctul D
- celelalte clauze mentionate la punctele B, C, E

Nu puteti renunta la contract inainte de termenul de incetare/expirare. Comerciantul nu are obligatia sa va accepte rezilierea, o poate face (este obligat) numai in conditiile stipulate in contract, sau daca el nu isi indeplineste obligatiile.
Ultima modificare: Sâmbătă, 11 Decembrie 2010
kappauser, utilizator
De asemnea nu este specificat nicaieri ca daca renunt mai devreme trebuie sa platesc contravaloarea lunilor ramasa pana la expirarea lui sau o alta taza de reziliere. Am auzit ca aceasta firma cere acest lucru (plata in avans a lunilor ramase) daca vreu sa renunt inante de termen. E normal asa?


Eu zic sa formulati o reclamatie la ANPC deoarece nu vi se poate impune plata contravalorii serviciului de internet pe lunile ramase.
Exista si legi in acest sens care sanctioneaza astfel astfel de practici comerciale: Legea 363/2007 -privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii

In care lege este specificat ca la un contract trebuie oferite consumatorului “oferte speciale”, “avantaje” sau altele? In nici una.

kappauser

Care din clauzele enumerate de luciandan este abuziva?

A) La expirarea termenului;
B) Prin acordul ambelor parti;
C) In caz de forta majora;
D) in cazul in care Clientul nu este de acord cu o eventuala crestere de pret solicitata de Furnizor;
E) In alte conditii permise de legile in vigoare.


Privind clauzele abuzive prevazute in anexa Legii 193/2000

Lista cuprinzând clauzele considerate ca fiind abuzive

Pct. 1

i) obligă consumatorul la plata unor sume disproporţionat de mari în cazul neîndeplinirii obligaţiilor contractuale de către acesta, comparativ cu pagubele suferite de comerciant;

Avand in vedere faptul ca nu a beneficiat de nicio promotie sau reducere de pret nu vad de ce ar plati contravaloarea abonamentului pe lunile ramase tinand cont de pagubele suferite de comerciant;





~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Contract telefonie mobila axw axw Buna ziua, Din motive personale as vrea sa renunt la un abonament Orange dar stiu ca se cere taxa de reziliere adica sa platesc abonamentul pe lunile ramase ... (vezi toată discuția)
Reziliere unilaterala contract servicii telefonie orange hdanny hdanny Am 4 contracte de abonament de telefonie la societatea de telefonie Orange Romania S.A. In data de 15.02.2016 am depus la societatea Orange cererea de ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract internet wireless mishu83 mishu83 Mi-am facut contract pentru internet cu Zapp(Cosmote) acum 2 luni pe perioada de 24 luni. As dorii sa stiu daca cu noua lege (de reziliere a contractelor ... (vezi toată discuția)