avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 374 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Zilele 25, 26 decembrie
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Zilele 25, 26 decembrie

Buna ziua!Lucrez la o companie de asigurari de 7 luni, program luni-vineri 8 ore ,in weekend 13 ore , si am contract de mandat cu salariu fix pe luna.Ce nu inteleg eu,si vreau sa aflu este:programul meu in preajma sarbatorilor este 24 ,25 ;31 dec program pana la 19(in loc de 22:00), 26;27;28;29;30 program normal, iar pe 01 ianuarie de la 7 pana la 17:00.E corect?Zilele astea daca le lucrez nu ar trebui platite dublu?Mai ales cele in weekend?
Eu sunt studenta in an terminal momentanla contabilitate,si oricat as vrea nu am cunostintele necesare pentru a nu fi luata peste picior de niste nesatui de oameni.
Va rog frumos sa ma lamuriti si pe mine!Eu am luat in considerare demisia ,in cazul in care nu vom ajunge la un consens.Multumesc1
Cel mai recent răspuns: elena_roxana , utilizator 08:22, 14 Decembrie 2010
Zilele de 25, 26 decembrie si 1 si 2 ianuarie sunt zile libere conform codului muncii.
Codul muncii prevede:

Sarbatorile legale
Art. 134. - (1) Zilele de sarbatoare legala in care nu se lucreaza sunt:
- 1 si 2 ianuarie;
- prima si a doua zi de Pasti;
- 1 mai;
- 1 decembrie;
- prima si a doua zi de Craciun;
- 2 zile pentru fiecare dintre cele doua sarbatori religioase anuale, declarate astfel de cultele religioase legale, altele decat cele crestine, pentru persoanele apartinand acestora.
(2) Acordarea zilelor libere se face de catre angajator.
Art. 135. - Prin hotarare a Guvernului se vor stabili programe de lucru adecvate pentru unitatile sanitare si pentru cele de alimentatie publica, in scopul asigurarii asistentei sanitare si, respectiv, al aprovizionarii populatiei cu produse alimentare de stricta necesitate, a caror aplicare este obligatorie.