E normal ca asociatia de proprietari sa aiba cate un contract de vanzare cumparare de la fiecare proprietar?
Ma gandeam sa cer la fiecare proprietar cite un contract de vanzare cumparare.
Am observat ca am nevoie de el ele in diferite cazuri.
Mie asa mi se pare normal asa ca va intreb.
De ex am unele apartamente (e un bloc dat in folosinta de 3 luni)unde nu cunosc supfrafata si constructorul nu a dat carte imobil si nici alte schite.
Dezvoltatorul care le vinde e singurul care are schita pentru fiecare apartament dar la fel nu le da decat cind le vinde.
In plus si blocul unde sunt mai veche(administrator) m-am trezit ca un proprietar nu isi mai plateste datoriile lunare.
Il dam in judecata si aflu
(banca il vanduse fara sa ceara vreun act cu datoriile catre administratie) si aflu ca era deja a 3 vanzare toate facute de banci.
Nu inteleg ce inseamna bloc vechi si unde sunteti acum!?
In fine, va pot spune ca pentru a infiinta o asociatie de proprietari, intre altele, va trebuie si un acord de asociere unde sunt trecute cateva informatii despre proprietarul apartamentului, actul de proprietate si suprafata apartamentului, respectiv cota-parte indiviza. Toate aceste informatii se pot completa numai din contractele de v-c, certificatele de mostenitor, de donatie etc.
Deci este normal ca la judecatorie sa va ceara asa ceva, altfel blocul nu va capata personalitate juridica si deci nu va deveni asociatie de proprietari.
Tocmai voiam sa va sugerez ca orice informatie importanta in legatura cu proprietatea o puteti lua din acordul de asociere. Neavandu-l trebuie sa-l redactati, cu tabelul de date mentionat mai sus, atasat.
Datele le puteti scrie numai si daca proprietarul vine cu contractul la presedintele asociatiei si acesta completeaza datele. E bine sa nu va incarcati cu copiile acestor acte de proprietate intrucat nu stiti cum pot disparea si se pot intampla nenorociri cu casele oamenilor......