Buna ziua,
Doresc sa imi spuneti daca ma puteti ajuta intr-o problema pe care o intampin la locul de munca.
Sunt Sef depozit in cadrul societati. Gestiunea se ridica la cateva sute de milioane saptamanal. Intra si iese marfa. In urma cu mai bine de 2 luni, am avut o criza mare de personal. Eram 3 angajati ai depozitului plus o doamna ce a luat din gestiunea unui punct de vanzare a societatii. Ea a fost practic trimisa la mine in depozit ca firma sa o plateasca in continuare si astfel sa se mai recupereze din paguba. Cred ca e in depozit cam din luna mai. Acum mai bine de doua luni, unul din angajati a fost mutat in locul unei doamne vanzatoare a unui punct al societatii ce a fost internata in urgenta pt operatie. S-a procedat astfel pt a nu fi nevoiti sa inchida un punct bun al societatii vis-a-vis de vanzarea inregistrata acolo.
A stat o luna acolo. Dna detasata la depozit si-a luat concediu (4 zile), fara ca sa stie ca in aceeasi zi cu plecarea ei va pleca si colegul in locul vanzatoarei ce se opera. Asa ca am ramas 2 lucratori. Eu si colegul meu. Apoi, dupa 4 zile s-a intors dna din miniconcediu, dar mi-a plecat si celalalt coleg in concediu medical. De atunci nici nu s-a mai intors la lucru (undeva in luna octombrie). Am cerut in permanenta om pt ca ramaneam in urma cu lucrul. Ramasesem practic intr-un angajat al depozitului - eu, si dna detasata pt ca nu a iesit bine la gestiunea din magazin, dar care este inca incadrata ca si vanzatoare. Nu mi s-a putut asigura asa ceva. In cele din urma, dupa aproape o luna de zile, am ramas atat de in urma, incat, chiar daca s-a intors colegul ce a stat in locul vanzatoarei operate, tot nu s-a mai putut ajunge la zi. Volumul de marfa este mult, mult mai mare decat a fost vreodata, de cateva ori mai mare as putea spune, lucru ce cred ca reiese si din facturi. S-au creat tot felul de incurcaturi, omisiuni, greseli, in special de dna in varsta (vanzatoarea cu minus in gestiune), dar si deoarece, din celelalte departamente ale societatii s-au mobilizat oameni care sa ne ajute sa debarasam marfa ce s-a adunat. S-a ajuns pana acolo incat eram in urma cu o saptamana. Nu mai puteam sa onoram clientii in timp util. Lucrand tot felul de oameni, si lucrandu-se un program de 10-12 si chiar 14 ore, nu am mai avut nicio posibilitatea de a mai urmari modul de lucru, corectitudinea si asa mai departe. Doar cand trebuia sa pregatesc vreun client, gaseam tot felul de diferente, lipsuri, greseli. Le-am semnala conducerii si am spus ca s-au constatat diferente in actele de intrare a marfii in magazie. Am explicat amanuntit de unde proveneau acele diferente. Din greseli, din cauza dnei in varsta care si datorita programului dar poate si din cauza varstei nu face fata unei astfel de munci, dar care, mi-a fost practic singurul ajutor si care a facut tot ce putea omeneste sa faca, fara ajutorul ei ramanand cred ca unica solutie sa inchidem depozitul, din perpetuarile a tot felul de persoane care erau puse sa ma ajute, din alte departamente. Nu am primit decat un raspuns la misto in care nu se pomenea nimic de problemele legate de gestiune si de greselile constatate, greseli care am explicat ca duc practic la minus in gestiune, doar ni s-a spus ca pt orele suplimentare avem recunostinta directorului.
Am cerut un inventar. Am facut asta departamentului contabil, apoi directorului general. Nu mi s-a rezolvat problema. S-a tinut o sedinta generala la care am fost si eu convocat si si aici am ridicat problema inventarului. Tot nimic. Nu s-a raspuns in niciun fel. Nu am niciun inventar de la preluarea gestiunii, de aproximativ 8 luni. La cererile mele tot mai insistente, mi s-a raspuns ca firma are obligatia sa faca un inventar doar o data la an. Am vb cu juristul firmei, in prezenta directorului si acesta a spus ca inventar trebuia sa mi se asigure o data la 3 luni. Impreuna cu sefa mea directa am efectuat in toata aceasta perioada 2 faptice, niciunul neincheiat. Soft-ul societatii are mari lacune si nu permite o situatie a intrarilor exacta. Datele sunt total gresite.
Am procedat la un gest disperat si am cerut sa predau gestiunea. Am facut-o in scris sefei mele directe, mentionand ca doresc sa predau gestiunea, iar daca asta nu se poate, am anuntat ca demisionez. Nu am primit niciun raspuns oficial, ci doar unul verbal prin care mi s-a spus sa fac o cerere de demisie simpla pt ca acea cerere nu putea fi dusa la ITM. Mi-am facut cererea de demisie anuntata din 7.12.2010, in care am anuntat ca stau pana in data de 31.12.2010, o cerere conform art 55 lit.b. Inca nu am ptimit numar de inregistrare la acesta cerere, motivandu-mi-se ca nr se primesc de la bucuresti unde este si departamentul de HR. Nu am avut cum sa ii dau un nr de inregistrare pt ca registrul este tinut sub cheie.
Am inteles ca in data de 31.12.2010 mi se va face un inventar. Acest inventar se va incheia foarte tarziu, pt ca intai trebuiesc inventariate toate punctele de vanzare, toti clientii nostri.... Tot. Si abia apoi sa se faca pe magazie. Cred ca e vorba de 2-3 poate chiar 4 luni, pana cand se va incheia inventarul. E normal acest lucru? Nu exista un termen limita pana la care sa mi se poata comunica situatia inventarului? Nu pot sa refuz acest inventar atata timp cat am tot cerut inventare pana acum, am anuntat minusuri constatate in gestiune cerand in mod expres un inventar si nu s-a intamplat nimic? Mai ales ca mai am 2 inventare nefinalizate.
Eu vreau sa plec in data de 6.12.2010 din tara si de aceea ma grabesc cu finalizarea in vreun fel a problemei.
Spuneti-mi va rog daca ma puteti ajuta in aceasta problema, ce ar trebui eu sa fac in situatia data si mai ales cat m-ar costa ca dvs sa va ocupati de un astfeld e caz.
Astept raspunsul dvs cat mai urgent cu putinta.
Am primit tot felul de raspunsuri cu spicuiri din lege, dar niciunul nu imi spune clar urmatoarele:
1. La cat timp este obligatoriu efectuarea unui inventar intr-o gestiune cu o valoare destul de mare?
2. Sesizarea conducerii unitatii, atat cea executiva cat si cea contabila de gasirea unor minusuri ce afecteaza gestiunea din cauza modului de lucru defectuos impus de conducere nu conteaza deloc?
3. Daca exista un termen stabilit de lege pana la care un inventar trebuie incheiat si inmanat procesul verbal gestionarului?
4. Daca demisia mea, cu acordul partilor ceruta in 31.12.2010, duce la nulitatea inventarului ce va fi incheiat dupa cum mi s-a spus in data de 3.01.2011, cerandu-mi-se sa merg si sa fac inventarul de predare a gestiunii?
Va multumesc.
1. nu exista o asemenea limita in timp. solicitati in scris efectuarea inventarului pina la incetarea contractului de munca. de altfel, daca inventarul se va face dupa plecarea dvs sunteti in avantaj deoarece oricind puteti invoca ca lipsurile se datoreaza celor care au preluat gestiunea dupa dvs, in lipsa unui inventar.
2. conteaza doar motivul ptr care s-au inregistrat aceste lipsuri. personalul redus este doar o circumstanta atenuanta si nu o cauza de inlaturare a raspunderii penale (pentru infractiunile de delapidare sau gestiune frauduloasa). experienta proprie, tribunalul bucuresti, sentinta irevocabila.
3.nu. inventarul efectuat conform legii, de catre o comisie si in prezenta gestionarului (prezenta nu este obligatorie, ci doar convocarea lui) este valabil. daca nu sunteti de acord cu anumite aspecte ale inventarului nu ezitati sa le depuneti in scris, invocind si faptul ca lipsurile se puteau intimpla si dupa plecarea dvs. Asta in masura in care firma nu dovedeste ca lipsurile va sunt imputabile.