avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 999 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Contract cu o firma de curatenie sau o persoana ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Contract cu o firma de curatenie sau o persoana angajata de catre asociatie?

Angajatul asociatiei pentru activitatea de "ingrijitor scara" si-a depus dosarul de pensionare pentru limita de varsta (cu reducerea varstei pentru anii lucrati in grupa a doua inainte de revolutie). Cam in trei luni se asteapta sa-i vina pensia si desi spune ca ar dori sa mai lucreze in continuare, ma astept si la renuntare (tinand cont ca face si naveta dintr-un sat de la vreo 15 km de Bucuresti), pentru ca s-ar putea sa ajunga la concluzia ca nu se merita.
Cu aceasta perspectiva in fata, doresc sa va intreb pe dumneavoastra daca este mai bine sa colaborezi cu o firma de curatenie(am vazut ca au aparut diverse firme mai mici care ofera servicii pentru asociatii de proprietari) sau sa ai angajat al asociatiei, un ingrijitor de scara.
Sunt sigur ca la nivel de costuri, acestea vor fi mai ridicate, probabil aproape duble fata de ceea ce platim acum (un salariu pentru contract individual de munca cu 4 ore/zi + toate contributiile angajatului si angajatorului), dar si asa ca suma de bani, probabil ar insemna in jur de 4 lei in plus de persoana (n-ar fi o avere daca ar fi diferente remarcabile in ceea ce priveste curatenia).
Am si niste intrebari mai punctuale la care as dori un raspuns de la cei care colaboreaza in blocuri cu firme de curatenie:

1. Cum se desfasoara activitatea, este o persoana detasata la bloc un anumit numar de ore sau se stabileste un grafic cu ceea ce trebuie facut (ex. luni maturat, marti maturat si spalat, etc) si cand respectivul angajat al firmei termina pleaca in alta parte si revine a doua zi?
2. Firmele de curatenie preiau si activitatea de evacuare gunoi (desfundat ghene, scoaterea cazanelor cand vine firma de salubritate, spalarea cazanelor, inlocuirea cazanelor jos la baza burlanului cand acestea se umplu, etc) sau nu se "baga" la asa ceva si cer asociatiei sa aiba o alta persoana care sa faca acest lucru?
3. Verifica cineva din partea firmei ca angajatul respectiv face ceeea ce trebuie sau acest lucru revine asociatiei? (intreb asta deoarece din pacate la noi cei care au timp liber nu doresc sa se implice si doar isi exprima nemultumiri ca nu se face curat cum trebuie, iar cei care sunt in conducerea asociatiei nu sunt acasa in timpul zilei)
4. Per total, considerati ca este mai bine sa existe un angajat al asociatiei sau curatenia este semnificativ imbunatatita in bloc daca se face contract cu o firma?

Va multumesc anticipat tuturor celor care-mi veti impartasi din experienta dumneavoastra si va urez un an mai bun si La multi ani!
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 20:41, 28 Decembrie 2010
In primul rand aceste chestiuni trebuie sa le lamuriti cu membrii asociatiei de proprietari. Costurile sunt asemanatoare doar si se regleaza in functie de graficul pe care il veti stabili si activitatile soclicitate. In principiu se asigura maturatul si spalatul scarilor. Daca doriti servicii suplimentare acestea se vor taxa in plus.
Noi tocmai am incheiat, zilele trecute, un contract de curatenie cu o firma. Contractul va intra in vigoare de la 1 ianuarie 2011. Am prevazut in contract drepturile si obligatiile asociatiei si ale firmei. Avem 2 persoane care intretin curatenia la noi de mai mult timp. Am stabilit cu firma de curatenie ca de la 1 ianuarie sa preia aceste 2 persoane prin CIM la firma lor. Pentru perioada urmatoare aceste persoane vor efectua curatenia in acelasi program ca si pana acum (2 ore/zi/scara).
Am calculat costurile facute de asociatie cu aceste persoane si-am negociat cu firma un cost foarte apropiat de acestea. Asa ca nu vom avea cheltuieli suplimentare. Adica pana acum noi, asociatia, trebuia sa platim salariile, impozitele si contributiile.., materiale de curatenie, maturi, lavete...
Toate acestea ne-au costat lunar 900 - 1000 lei. Am incheiat contractul (dupa negociere) cu suma de 1000 lei, incluzand in obligatiile firmei sa puna la dispozitie si sa fie incluse in acest pret, toate costurile cu personalul, materialele...

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Firma de curatenie in loc de femeie de serviciu? Rasarit Rasarit Buna V-as intreba daca in asociatiile dv de proprietari folositi firme de curatenie in loc de femei de servici si la ce fel de costuri se ridica prin ... (vezi toată discuția)
Ce responsabilitati are o femeie de serviciu? Criste simona Criste simona Buna ziua!!As dori sa stiu ce responzabilitati are femeia de serviu?Ea este obigata sa curete spatiile verzi din jurul blocului si sa taie gardul viu fara sa ... (vezi toată discuția)