Desi subiectul a mai fost abordat, as dori sa reiau discutia in speranta de a gasi solutii concrete.
Situatia e urmatoarea:
- vechimea in munca este dobandita in afara UE, inclusiv intr-o institutie publica
- de curand s-a semnat un acord intre tara respectiva si Romania referitor la recunosterea reciproca a vechimii in munca pentru acordarea pensiilor si a altor prestatii sociale
- departamentul juridic al angajatorului a spus ca, desi exista acest acord, nu se poate lua in calcul aceasta vechime deoarece prevederile acordului se refera doar la pensii si alte prestatii sociale
- m-am gandit ca solutia cea mai buna ar fi ca o entitate cu competenta in domeniu, respectiv ITM, sa imi treaca cumva pe cartea de munca aceasta experienta. Am contactat un inspector dar mi-a dat un raspuns asemenator cu cel al departamentului juridic mentionat mai sus.
Avand in vedere ca nu exista o lege clara in aceasta privinta (sau cel putin nu imi este cunoscuta), si ca doresc o rezolvare care sa nu-mi pericliteze relatia angajator-angajat, ce solutie as putea gasi pentru a mi se recunoaste vechimea in munca de prezentul angajator? Ma gandesc la o solutie gen, o decizie/hotarare a unei instante competente (eventual cu competente specifice in domeniul dreptului muncii) opozabila opiniei departamentului juridic al angajatorului.
Multumesc mult pentru atentia acordata, si va urez un Nou An plin de realizari!
As avea o intrebare referitor la actiunea in constatare; faptul ca prin aceasta nu se poate cere realizarea unui drept nu diminueaza puterea hotararii rezultate din aceasta actiune? De exemplu, in cazul in care de concluziile acesteia se face uz intr-un proces ulterior.