avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1092 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... Profesii liberale - inginer de instalatii pentru ...
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

Profesii liberale - inginer de instalatii pentru constructii

Buna ziua
In anul 2006 mi-am deschis un PFA. Sunt inginer de instalatii pentru constructii si vroiam sa imi exercit profesia si in domeniul proiectarii, nu numai la locul de munca.
Astfel am fost la Administratia Finantelor publice din oras si am luat informatii despre ce acte trebuie sa prezint la autorizare. Domnisoara de acolo mi-a spus ca trebuie sa prezint urmatoarele acte: un formular tipizat completat de solicitant, diploma de facultate, buletinul si DOVADA CA PERSOANA MEA FACE PARTE DINTR-UN FOR SUPERIOR( Vezi OAR- Ordinul Arhitectilor din Romania). Am intrebat acolo ce inseamna asta pentru ca nu stiam la momentul respectiv si m-am edificat. Astfel am plecat catre Bucuresti si am aderat la AIIR- Asociatia Inginerilor de Instalatii din Romania si la SIEAR- Societatea de Instalaţii Electrice şi Automatizări. Am revenit la AFP si am prezentat toate actele solicitate de domnisoara functionara.
Astfel aceasta mi-a emis in maxim o saptamana un certificat fiscal, inregistrat, cu CIF si astfel functionez de atunci, cu impozite platite la timp, CAS etc.
Acum am nevoie de o autorizatie de la CNSIPC- Centrul national pentru securitate si protectie civila pentru a putea proiecta in continuare, conform Ordinului 87/ 2010.
Cei de la Bucuresti imi cer Certificatul de inregistrare de la Registrul Comertului, pe care nu il pot obtine de acolo deoarece doamnele functionare si inclusiv doamna directoare mi-au explicat ca nu au cum sa imi emita acest certificat deoarece profesia de inginer este o profesie liberala si ei nu elibereaza la aceste tipuri de persoane.