avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 590 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... contributie din norma de venit
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

contributie din norma de venit

buna ziua

intentionez sa deschid un pfa sau ii pe codurile 9511+9512 (service calculatoare+gsm) norma de venit cumulata (cele 2 coduri caen) pentru judetul meu undeva la 30.000

1. care este contributia mea catre "statul" roman la aceasta norma de venit sau cum se calculeaza toate contributiile catre stat (impozit+cas+altele)

2. am vreo facilitate ca somer la deschiderea unei astfel de activiatati? sunt pe domeniu ( inginer in telecomunicatii)

trebuie sa`mi fac anumite calcule inainte de a deschide o astfel de activitate deoarece sunt multe cheltuieli si nu stiu daca merita sa intru in "legalitate".
Ultima modificare: Sâmbătă, 8 Ianuarie 2011
ciprian_br, utilizator
Cel mai recent răspuns: Popu , utilizator 17:38, 9 Ianuarie 2011
Daca PFA-ul va fi la norma de venit taxele sunt urmatoarele:
1.
a. Impozit 16%/an din norma de venit; la cei 30.000 cat ar fi norma iese 4800 RON / an, plata se face la trimestru 1200 ron / trimestru
b. sanatate 5.5% din norma de venit, 1650 RON / an, 412.5 RON / trimestru
c. casa de pensii, fiind PFA aveti obligatia contributiei la pensii, 31.3% din 708 RON pentru fiecare luna din anul 2011, iese 222 RON / luna, se plateste lunar
d. somaj - optional, 0.5% din norma
2. nu cred ca aveti ceva facilitate fiind somer pentru toate astea