avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 939 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Pierd indemnizatia pentru CCC?
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Pierd indemnizatia pentru CCC?

SUNT PROFESOR TITULAR SI DIN APRILIE 2010 MA AFLU IN CONCEDIU DE INGRIJIRE A COPILULUI.DACA AM UN PF PE NUMELE MEU SI CONTRACTE DE INCHIRIERE EXISTA POSIBILITATEA SA MI SE ANULEZE INDEMNIZATIA DE CRESTERE A COPILULUI?
Ultima modificare: Duminică, 9 Ianuarie 2011
MISU 2011, utilizator
Cel mai recent răspuns: Valentina_D , utilizator 12:34, 10 Ianuarie 2011
1. OUG 111/2010 spune:

Art. 16...
(2) Plata indemnizatiei prevazute la art. 2 alin. (1), respectiv la art.5 alin. (1) si art.9 alin.(5) si (6) se suspenda incepand cu luna urmatoare celei in care:
...
i) beneficiarul realizeaza venituri supuse impozitului si copilul nu a implinit varsta de un an, respectiv 3 ani in cazul copilului cu handicap;
...
2. In legislatia de pana la 31.12.2010 se suspenda plata indemnizatiei numai in cazul realizarii de venituri profesionale (cum ar fi, la dvs., veniturile din PFA).
3. Venitul din chirii nu este un venit profesional dar OUG 111/2010 nu mai face aceasta distinctie si nici Normele nu fac alta precizare.
4. Cel mai bine ar fi sa va adresati Agentiei Judetene de Prestatii Sociale.
ART 16 OUG 111/2010

(3) Plata indemnizatiei pentru cresterea copilului nu se suspenda in situatia in care beneficiarii acestei indemnizatii primesc diverse sume in baza legii, contractului colectiv de munca sau a contractului individual de munca, acordate in perioada concediului pentru cresterea copilului, altele decat cele rezultate din desfasurarea efectiva a unei activitati in perioada de concediu.

Eu cred ca in aceasta categorie intra veniturile din chirii si dividende. Aceste doua tipuri de venituri,impozabile sau nu, nu sunt incasate in urma unei activitati desfasurate.

Aceasta este doar parerea mea