avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 895 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Chitante bis
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Chitante bis

Buna ziua tuturor!!!
Sunt administrator la o asociatie de proprietari si ma confrunt cu o problema.
Am preluat administratia in luna decembrie 2007 plecand doar de la o simpla lista de intretinere afisata de fostul administrator care in prezent este in cercetare penala pentru delapidare. Acesta a refuzat sa predea vreun document al asociatiei, insa, totusi, listele de intretinere deja afisate nu mai avea cum sa le ia de la vizier. Pe aceste liste era mentionat "luna noiembrie 2007", fapt pentru care am inceput sa incasez si sa tai chitante pentru luna noiembrie. Ulterior, dupa ce am taiat un numar destul de mare de chitante, mi-am dat seama ca sunt liste afisate in decembrie cu denumirea noiembrie si consum octombrie. Deoarece blocul era intr-un colaps financiar, somatii de la furnizori care amenintau cu sistarea utilitatilor iar proprietarii erau nelamuriti si suparati de ceea ce se intampla, impreuna cu comitetul am luat decizia de a se afisa pe listele de intretinere luna noiembrie cu consum noiembrie, decembrie cu consum decembrie s.a.m.d.
Numai ca, din pacate, pentru luna noiembrie aveam doua liste, respectiv luna noiembrie cu consum octombrie si luna noiembrie cu consum noiembrie, iar pe chitante am taiat o luna cu noiembrie si o luna cu noiembrie bis.
Acest "Bis" pe chitanta este problema.... Proprietarii au inteles si sunt de acord insa sunt unii care imi pun urmatoarea intrebare: intr-un an sunt 12 luni iar tu ai 13 chitante???!
Cum pot proceda din punct de vedere contabil pentru reglementarea acestei situatii pentru proprietarii care au firme si isi deconteaza cheltuielile de intretinere ???
Precizez ca sunt acoperita de toate hartiile posibile si imposibile dar ..... cum iesi din situatia asta???
#-o#-o#-o
Cel mai recent răspuns: Adam Grecu , utilizator 09:38, 1 Aprilie 2008
catalinaionescu a scris:
Proprietarii au inteles si sunt de acord insa sunt unii care imi pun urmatoarea intrebare: intr-un an sunt 12 luni iar tu ai 13 chitante???!

Nu e o intrebare buna... Pai daca eu platesc in cateva transe pe luna, pot avea si 50 de chitante pe an. Nu cred ca aici e problema. De asemenea, ma indoiesc ca dpdv contabil conteaza cum e afisata lista de intretinere. Parerea mea e ca chitantele trebuie numerotate in continuare, fara niciun bis, pentru ca ele nu au legatura cu modul de afisare al listei cu datorii lunare.
Chitantele sunt numerotate normal, cursiv, fara sa bissez nimic; doar luna este trecuta pe chitanta gen "intretinere noiembrie bis". Atat.... dar reflecta consumul a 2 luni diferite, cu sume diferite.....
Reclamatiile au fost initial datorate faptul ca proprietarii au avut senzatia ca le iau banii de doua ori pe aceeasi luna. Dar le-am explicat si au inteles cat de cat. Insa am probleme cu cei care vor sa isi deconteze intretinerea ca si cheltuieli pe firma si ma ameninta ca imi fac reclamatie la Primarie, iar celor de acolo trebuie sa le dau un raspuns foarte clar.
Intr-un fel consider ca nu am gresit, acoperire cum am mai spus am , dar nu stiu cum sa lamuresc situatia d.p.v contabil si legal. Ce raspuns sa le dau acestor oamenii???
Ar trebui sa redactati o nota de fundamentare in care sa explicati trecerea la noul sistem de evidentiere a cheltuielilor la intretinere, cu consecinta ca o luna va aparea de doua ori. Afisati-o la fiecare scara si dati-o (semnata si stampilata, bineinteles) oricui o cere. Cred ca e de ajuns.
Observ ca incercati singur sa rezolvati problema si nu este bine. Daca tot v-ati decis la acest lucru, este bine sa colaborati intens cu membrii comisiei de cenzori. Mai mult, in conditiile in care fostul administrator nu vrea sa predea documentele asociatie, conducerea asociatiei se poate adresa la sectia de politie de care apartineti, precum si la serv. asoc. de proprietari de la primarie. Oricum, dvs. trebuie sa plecati la treaba de la o situatie foarte clara pentru ca altfel multe din problemele mai vechi ale asociatiei se vor propaga in viitorul activitatii. In conditiile in care nu aveti acces la situatia facturilor, mergeti, dvs. sau presedintele la furnizorii de servicii si utilitati pentru a va lua copii dupa ultimele facturi. Apoi, chiar daca dvs. ati preluat activitatea de administrare in luna dec. 2007, listele de plata puteau reflecta cheltuielile asociatiei chiar si cu 2 luni in urma. Vedeti mesajele de mai sus si incercati o rezolvare, dar impreuna cu membrii comitetului executiv. Succes!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Atributiile cenzorului sau a comisiei de cenzori lucii67 lucii67 buna seara, am cateva nelamuriri legate de atributiile cenzorului sau a membriilor din comisia de cenzori si as dorii daca se poate sa ma lamuriti si pe mine ... (vezi toată discuția)
Abuzuri financiare in cartierele rezidentiale margo1982 margo1982 Buna ziua, Locuiesc intr-un cartier rezidential din Constanta care nu este finalizat,traim inconjurati de ruine.Din 400 de case conform ctr.sau finalizat doar ... (vezi toată discuția)
Chitanta cu plata pe noiembrie 2009 si totusi restantieri....?? lumyclau lumyclau Buna ziua. Va rog sa ma lamuriti si pe mine in urmatoarea situatie: Pe 30 decembrie sotul meu a fost la Asociatia de proprietari sa plateasca intretinerea pe ... (vezi toată discuția)