Buna ziua.
In activitatea unui service auto, factura unui client impreuna cu dosarul de dauna se inainteaza societatii de asigurari cara accepta devizul in totalitate, in cea mai buna situatie, sau partial, caz in care vireaza service-ului numai suma acceptata pentru decontare. Cum procedez cu fragmentele din facturile emise pe care nu le voi mai incasa de la asigurari? In general nu mai am posibilitatea sa le mai incasez de la clienti, ei isi scot masina de la reparat si pleaca, nu mai au treaba cu mine....
Ce inregistrari contabile fac? Ce se intampla cu tva-ul pe care l-am colectat la momentul facturarii? (pentru suma pe care nu o voi incasa probabil niciodata)
Astept cu interes opiniile dvs.
Va multumesc
Clientii neincasati sunt datorita modului dvs. defectuos de lucru, deoarece ati eliberat autoturismele fara sa primiti contravaloarea lucrarilor executate. In aceste conditii pagubele va apartin.........
Va multumesc foarte mult. Am inteles ca trebuie sa astept acceptul de plata de la asigurator, apoi sa emit factura care va cuprinde strict suma acceptata sau, daca facturez o suma mai mare, voi sti sa opresc diferenta de la client inainte sa-i predau masina.
Buna ziua,
o practica "des intalnita "la o astfel de activitate este stornarea acelor diferente -actul doveditor fiind acel accept de plata:
1.Diminuati venitul;
2.Diminuati TVA-ul;
3.Inchideti clientul;
O zi buna!
Urgent!
oana dragomir
buna ziua,
sunt contabila la un service auto si ma confrunt cu urmatoarea situatie:
se repara masini pe rca-uri si casco
am reparat pe rca o masina aflata ... (vezi toată discuția)