Sunt in urmatoarea situatie:
Am platit partial, iar dupa aproximativ doua saptamani, am achitat integral o motocicleta la un anumit dealer, in contract avand un termen de livrare de trei saptamani, dar nu inainte de plata integrala.
De la inceput am fost dus cu vorba cum ca este pe drum, apoi vreme rea, sarbatori si o gramada de alte cauze.
Au trecut deja doua luni de la semnarea contractului si sunt in continuare trimis la plimbare de cate ori ii sun sub anumite motive. Este vorba oricum de o suma importanta, iar firma este un dealer autorizat, destul de cunoscuta.
Care ar fi procedurile legale prin care as putea sa ii oblig sa livreze bunul achizitionat sau macar sa imi recuperez banii?
Stiu ca sunt oneori mai sever dar avem aici un operator care incheie un contract ( cu obligatii clare dar in care nu prevede penalitati de intarziere ).
Daca va uitati la drepturile operatorului o sa vedeti acolo penalitati de intarziere pentru consuamtor ceea ce ma scoate din minti.
Eu platesc pentru gresala mea pe cand tu pentru a ta nu ( cam asa ceva este ).
Ce se intampla daca nu ami avea bani sa plateasca dupa avans? Va spun eu ramanea cu banii dati.
Pentru asta indiferent de situatie daca nu pot sa-i livreze la timp bunul ii face o reducere de pret pe care consumatorul o primeste cu drag.
@maximavocat
Cu tot respectul, nu cred ca ramanea cu banii dati, va zic sigur ca i se returna avansul daca nu mai avea bani sa plateasca restul. Altfel, va dau dreptate, consumatorul parca are mai putine drepturi decat comerciantul...
@CPE
Sa va explic care e treaba cu vanzarea de autovehicule in lumea asta larga:) Dealer-ul este un simplu middle man, el cumpara bunul la pretul CIP ( fara taxe) si isi opreste comisionul. Pt a efectua o livrare trebuie sa plateasca integral furnizorului, altfel bunul nu pleaca spre cumparator.
De principiu ar avea dreptate in ce au spus, in legatura cu vacanta si cu ingreunarea conditiilor de transport, doar ca s-au pierdut in detalii:) ba e in Ungaria, ba in Germania.
Mda, exact la asta ma gandeam:)
De fapt, nu v-au spus adevarul cand v-au comunicat termenul de livrare, de fapt motocicleta ( care nu aparea pe stoc cu serie de sasiu, ca altfel o aveati si dvs.) era probabil in stadiu de fabricatie, nicidecum in Ungaria.
Eu i-as lasa pana la termenul promis, dati si dvs. dovada de intelegere, habar nu au sa faca o vanzare, probabil le-a fost teama ca daca va spuneau termenul real ( de aprox. 2 luni ) nu mai cumparati.
Si i-as ruga sa intoarca monitorul sa imi arate pe stoc locatia motocicletei, sa va faceti o idee sigura. Pe stocul lor on-line scrie sigur unde e.
Aici probabil aveti dreptate, desi asta ii transforma in ochii mei in pinocchio++, deoarece le-am comunicat de la inceput ca tin la termenul de livrare foarte mult, deoarece voiam sa o aduc pe doua roti inainte sa dea prima zapada, fiind o distanta mai mare de 500 km.
O sa mai astept, dar consider ca e dreptul meu sa nu mai accept nicio intarziere.