avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 643 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Functionarea firmei in bloc
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Functionarea firmei in bloc

Sunt presedintele unei asociatii de proprietari. Unul dintre proprietari a inchiriat apartamentul unei firme, ca punct de lucru, in urma cu 5 ani, avand acordul asociatiei, in care era specificata perioada iunie 2005-decembrie 2010.
In noiembrie 2010, proprietarul a prelungit contractul de inchiriere firmei, iar aceasta a inscris continuarea desfasurarii activitatii pentru inca 5 ani, la Registrul comertului, fara a mai solicita acordul asociatiei de proprietari.
As vrea sa stiu daca prelungirea activitatii firmei, in aceste conditii, este legala.
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 13:13, 18 Ianuarie 2011
Daca asociatia a avizat functionarea punctului de lucru pana in 2010, atunci el nu mai are un aviz valabil. Sigur ca prelungirea se poate face in orice conditii, inclusiv ilegale.
Dv. puteti reclama la Reg. Comerului si apoi va puteti indrepta in justitie impotriva proprietarului care nu a respectat conditia de a va cere acordul.
Trebuie sa consultati un avocat sau mai multi care sa va spuna exact unde trebuie sa actionati.
Situatia este complicata si prin faptul ca vecinul direct afectat (pe verticala, sub apartamentul inchiriat firmei) nu este de acord cu prelungirea activitatii firmei.
In cazul in care acordul era pe o perioada limitata, atunci clar era nevoie de un nou acord al vecinilor direct afectati (sus-jos, stanga-dreapta) dupa care cel al asociatiei.
Presedintele asociatiei este obligat sa faca plangere/sesizare la Registrul comertului? Sincer, as vrea sa evit un conflict cu vecinii, atat cu proprietarul care a inchriat, cat si cu cel afectat. Am cautat sa-i fac sa se inteleaga amiabil, in mod repetat, dar nu am reusit. Desigur, am si calea demisiei, dar pana atunci as vrea sa-mi spuneti daca am obligatia de a face demersurile legale, sau pur si simplu trebuie sa iau act de documentul de la Registrul comertului, chiar daca a fost obtinut fara acordul asociatiei?
Sunt intr-o mare dilema!
La cererea expresa a unuia dintre proprietarii afectati, ca reprezentant al asociatiei de proprietari sunteti obligat sa va adresati organelor in drept pentru a lua masurile legale.

Alte discuții în legătură

Acord asociatie proprietari pentru sc Daniel2Fast Daniel2Fast Buna seara, Am o mare nelamurire. Acum putin timp am obtinut acordul asociatiei de proprietari si al vecinilor pentru infiintarea sediului social fara ... (vezi toată discuția)
Firma fara a obtine aprobarea asoc de proprietari doinailiescu doinailiescu Buna ziua As dori sa aflu ce masuri se pot lua impotriva unui proprietar sau a firmei careia acesta i-a inchiriat un apartament. Proprietarul nu locuieste in ... (vezi toată discuția)