avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 867 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Salarii Concediul de ingrijirea copilului este considerat ...
Discuție deschisă în Fiscalitate - Salarii

Concediul de ingrijirea copilului este considerat vechime in munca si in serviciu?

Buna ziua, sunt profesor angajat la 1 septembrie 2000. In perioada 1 febr. 2007- 1 sept. 2008 m-am aflat in concediul de ingrijirea copilului. In lunile spt. si oct. 2010 salariul meu de incadrare a crescut conform grilei de vechime de 10 ani. In luna nov. 2010 salariul meu a revenit la suma initiala. La contabilitate mi s-a spus ca fusese o gresala ca salariul meu crescuse, deoarece perioada concediului de 1 an si 7 luni nu reprezinta vechime in serviciu, doar in munca. (doar la pensie, nu si acum) In acelasi timp mi s-a spus ca nu trebuie sa restitui acea diferenta pt. cele 2 luni anterioare. La intrebarea mea de a lamuri conform carei legi mi s-a fixat astfel salariul, mi s-a raspuns ca este in conformitate cu legislatia in vigoare. Ori, actualmente am inteles ca legea in vigoare este OUG 148/2005, devenita legea 7/2007 adica acest concediu este considerat vechime in munca si in serviciu. Oare formularea "in serviciu" este compatibila cu exprimarea "la catedra", eu lucrand in invatamant? In ce grila de salarizare ma incadrez: la peste 10 ani vechime, sau sub 10 ani vechime? Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: bugetar , utilizator 12:31, 23 Ianuarie 2011
Perioada concediului pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani sau de pana la 3 ani in cazul copilului cu handicap constituie vechime in munca si in serviciu, care se are in vedere la stabilirea drepturilor ce se acorda in raport cu aceasta.

Termenul *in serviciu* se refera la functionari publici, pentru dvs aceasta perioada constituie vechime in munca si se are in vedere la stabilirea drepturilor care se acorda in raport cu aceasta vechime.