avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 956 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... hartuire morala?
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

hartuire morala?

Buna seara! Va solicit ajutorul si un supliment de informatii in ceea ce priveste o problema mai ciudata pe care nu stiu cum sa o rezolv in temei legal; am cautat situatii similare aici pe forum insa nu am gasit nimic.
Am 30 de ani si sunt profesor de cativa ani in cadrul aceluiasi liceu; mi-am vazut mereu de treaba mea, am avut rezultate bune si niciodata abateri; drept rezultat am primit anual continuitate pe post iar exemenele le-am luat cu nota 10. Cu colegii am avut mereu relatii cordiale neavand niciodata probleme cu nimeni.
Cum se obisnuieste la final de an am organizat un fel de micro-revelion cu colegii de la scoala; dupa aceasta petrecere unul dintre colegi a insistat sa mai petrecem pe undeva si m-a invitat pe mine si pe un alt coleg la el acasa. La inceput am refuzat motivand ca nu vrem sa-i deranjam sotia, a primit acceptul sotiei si ne-a asigurat ca totul a fost in regula; am dansat, am petrecut insa situatia a degenerat si acest coleg a inceput sa-mi faca avansuri de fata cu sotia lui; m-am zbatut, am refuzat, el nu s-a lasat, mai mult, spunea: "hai sa vedem cum reactioneaza sotia mea", "ea este deacord, chiar ea a sugerat sa fim toti 3...", "eu demult te doresc" si alte mizerii. L-am luat pe celalalt coleg si am plecat urgent de acolo. A doua zi colegul si-a cerut scuze. I-am zis ca am inteles si ca uitam incidentul.
Insa de 3 zile (la mai mult de o luna de la acel incident) sotia lui ma hartuieste cu telefoane, amenintari si santaje. In prima faza m-a sunat sa ceara socoteala de ce am pe facebook poza cu sotul ei; era vorba de o poza de la olimpiada la care eu si acest domn profesor am fost delegati ca insotitori, aceasta poza fiind acolo de mai bine de 10 luni si era legata strict de activitatea profesionala, mi-am cerut scuze ca nu stiam ca o poza inofensiva poate crea motive de cearta si am sters poza. Apoi m-a sunat sa-mi spuna ca ei sunt casatoriti de 20 de ani si nu le voi strica eu casnicia si sa-mi pastrez ochii mei dragalasi pentru tipi de varsta mea si neinsurati. I-am explicat ca sotul ei e pentru mine un simplu coleg si sunt departe de alte ganduri. Apoi m-a sunat colegul si a zis "sotia mea are sa-ti spuna ceva iar eu sunt deacord cu ceea ce zice". Sotia mi-a zis: "asculta, tu anul acesta nu-ti vei mai depune cerere de continuitate pe post pentru ca nu o vei mai primi, am sa am eu grija de acest lucru; voi vorbi si la scoala si la inspectorat si voi avea grija de tine; si chiar daca vei indrazni voi avea grija sa nu o primesti. Discutia asta sa ramana intre noi 3!" Nu am avut timp sa reactionez in niciun fel; doar i-am spus ca nu inteleg deloc de ce ma baga pe mine intr-o astfel de situatie si ce are cu mine; daca exista probleme intre ei de ce nu si le rezolva, ca eu nu am nicio treaba cu sotul ei.
Sotul ei este in consiliul de administratie al liceului si este totodata seful meu de catedra. Dar nu inteleg de cand sotia lui are autoritate si putere de decizie la noi in scoala; ea nelucrand acolo.
Mai mult, ea a inceput sa-mi sune colegele si sa se planga.

Pe langa faptul ca in prima faza m-am simtit hartuita sexual dar am iertat, acum ma simt hartuita moral, nu imi este respectata demnitatea, sunt calomniata si acuzata de lucruri neadevarate, amenintata si santajata sa renunt la locul meu de munca. Cum trebuie sa procedez? ce trebuie sa fac? cum ma pot apara? Se pare ca o discutie normala nu se poate purta cu ei, am incercat si eu, au incercat si altii, reactia femeii fiind "el a gresit dar ea trebuie sa plateasca si sa dispara"
La hartuirea sexuala il am martor pe celalalt coleg insa pentru amenintari si santaje nu am dovezi decat daca le voi obtine de la operatorul de telefonie mobila.
Sunt o persoana pacifista, nu imi plac certurile si scandalurile dar pentru a-mi apara onoarea sunt in stare sa merg pana in panzele albe, cu atat mai mult cu cat nu am nicio vina. Cum sa procedez legal?
Va multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: Ana-Maria Dutescu , Avocat 22:36, 7 Februarie 2011
Buna seara,
Felicitari pentru activitatea dvs.ca dascal.

Am 30 de ani si sunt profesor de cativa ani in cadrul aceluiasi liceu; mi-am vazut mereu de treaba mea, am avut rezultate bune si niciodata abateri; drept rezultat am primit anual continuitate pe post iar exemenele le-am luat cu nota 10. Cu colegii am avut mereu relatii cordiale neavand niciodata probleme cu nimeni.
.
Parerea mea este,ca nu aveti motive de ingrijorare .Acest citat reflecta capacitatea dvs.profesionala si umana.Probabil, doamnei respective ii este teama si rusine,de ceea ce sotul dinsei a facut in seara respectiva.
"Atacul este cea mai buna aparare"...cam asta se vede in actiunea sotiei colegului dvs.Nu stiu cit conteaza intr-un consiliu de administratie,un singur om fie el si seful catedrei dvs.dar nu cred ca poate influenta atit de mult continuitatea pe post a dvs.Doamna va preseaza ( sa renuntati singura)stiind ca altfel nu reuseste sa va indeparteze.Nu va reusi.
Din punct de vedere legal,ascultati sfatul domnilor avocati.
Moral si legal,dvs.aveti martor colegul care v-a insotit in seara respectiva.Imi pare sincer rau,ca o persoana tinara si bine pregatita cum sunteti dvs.este nedreptatita.
Sunt sigura ca veti reusi sa va pastrati si postul si demnitatea morala.:luck:
Va multumesc pentru sfaturi si sustinere.
Azi am plans toata ziua, am intors problema pe toate fetele, am discutat cu cei apropiati pentru a gasi solutia potrivita. Maine voi incerca sa-mi adun puterile si voi discuta cu directorul liceului apoi voi face plangerea la politie.
Elena, da, ma bazam pe un comportament normal pentru ca am considerat mereu ca sunt o familie frumoasa, unita si respectabila; o familie care organiza dineuri cu colegii si eram si eu invitata; noi suntem un grup de 6-8 colegi de varste variate ce ne consideram prieteni, ne ajutam reciproc, ieseam impreuna extra-scolar. Anul trecut eu am divortat (de comun acord in conditii amiabile), nu mi-am inchipuit niciodata ca o femeie divortata poate atrage atatea belele, atatea propuneri indecente si nici nu m-am considerat o amenintare pt nicio familie; atunci cand eram cu verigheta pe deget toti pastrau distanta, dar nu inteleg de ce au impresia ca o femeie divortata inseamna o femeie disponibila. Care o fi solutia? sa ma recasatoresc urgent pentru a fi vazuta ca o doamna respectabila si sa nu fiu o amenintare pentru nicio familie? Credeti-ma, sunt o femeie cu aspect normal, banala chiar, nu am nimic provocator, sunt scunda, satena, banala si sa-mi spuna ea mie ca sunt "jucaria sexuala a colegilor" si ca "imi dau ochii peste cap". Pai, personalul scolii rade cand aude asa ceva.
Sunt extrem de intrigata si nu pot sa cred ca mi se intampla mie asa ceva. Inca mi se pare incredibil.
Pe directorul liceului nu l-am gasit azi. Astfel mi-a venit ideea sa elaborez o sesizare scrisa pe care sa o inregistrez la secretariat. Documentele si inscrisurile se pare ca au mai mare valoare decat cuvintele.
Colegii imi spun sa am rabdare cu plangerea la politie caci probabil isi vor da seama ca au gresit. #-o E tare greu.
Tocmai, era mai bine invers, sa fi facut plangerea penala, asa ii chema la politie si se potoleau.
Daca vorbiti cu directorul sau depuneti o sesizare scrisa veti alimenta barfele pe plan local.

Oricum e alegerea dvs.
Succes!
Am vorbit azi cu directorul, a fost si dansul uimit. I-am expus faptele si i-am spus ca voi depune plangere penala impotriva colegului pt hartuire sexuala iar impotriva nevestei pt calomnie, insulta si amenintare. Directorul mi-a sugerat sa depun doar impotriva doamnei (ca poate se sperie) caci daca depun impotriva colegului si e gasit vinovat acesta nu va mai avea dreptul sa predea in invatamant.
Dar acum cautand mai multe informatii despre calomnie si insulta citesc ca art 205, 206 sunt dezincriminate. Ce pot sa fac acum? Ei nu pot sa-i fac niciun fel de plangere pt injuriile aduse, pt acuzele mincinoase? Ce legi ma pot apara?

Alte discuții în legătură

Plângere penală pentru șantaj și hărțuire. ce pedeapsă riscă făptuitorul? Rei899 Rei899 Buna ziua, Am avut o aventura extra-conjugala care s-a terminat acum 2 luni. Persoana in cauza a continuat sa ma hartuiasca tot acest timp prin sms-uri, ... (vezi toată discuția)
Santaj / amenintare letuta letuta Acum catva timp am avut o perioada mai putin fericita in relatia cu sotul meu si am acceptat o aventura de o noapte cu un coleg de serviciu.Desi ii spusesem ca ... (vezi toată discuția)